دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لاریجانی ابراز امیدواری کرد تا پیامی که از نشست اتحادیه‌ بین‌المجالس خارج می‌شود یک پیام محکم برای دفاع از حقوق فلسطینیان باشد

به گزارش ایسنا از استانبول، لاریجانی در این دیدارضمن تقدیر از مواضع دولت ترکیه در بحث فعالیت هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد تا مسائل هسته‌یی از طریق دیپلماتیک حل شود و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مقامات ترکیه به سرانجام روشنی برسد.

رییس مجلس با اشاره به وضعیت برخی کشورها در منطقه از جمله انتخابات در عراق، اظهار داشت: امیدواریم صلح و ثبات را در آینده‌ی عراق شاهد باشیم و ما به عنوان یک کشور همسایه آمادگی خود را برای حل مسائل منطقه‌ای اعلام می‌کنیم.

عبدالله گل رییس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار، اظهار داشت: همکاری ایران و ترکیه به ویژه در بخش اقتصادی باید افزایش یابد.

وی با اشاره به پرونده‌ی هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران و مذاکراتی که با 1 + 5 در جریان است، ابراز امیدواری کرد که مسیر این مذاکرات به رفع سوءتفاهمات نزد کشورهای غربی کمک کند.

عبدالله گل با ابراز خرسندی از توافقات حاصل شده بین مقامات تهران و آنکارا، اظهار داشت: ما نیز از سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در پروژه‌های اقتصادی ترکیه استقبال می‌کنیم.

رییس‌جمهور ترکیه، افزود: ما از این‌که ایران نشان داده در استفاده از ظرفیت دیپلماتیک در حل مسائل به‌خوبی بهره گرفته است، خرسند هستیم و امیدواریم در آینده به راه‌حل مناسبی دست یابیم.

عبدالله گل در ادامه با تایید مواضع رییس مجلس شورای اسلامی در حل مسائل منطقه‌ای از جمله عراق، اظهار داشت: آنکارا نیز آمادگی خود را برای حل مشکلات موجود عراق اعلام می‌کند.

رییس‌جمهور ترکیه سپس به موضوع فلسطین اشاره کرد و افزود: ما از پیشنهاد جمهوری اسلامی مبنی بر تشکیل یک کمیته‌ی دائمی برای پیگیری مسائل فلسطین حمایت می‌کنیم و امیدواریم نشست پیش‌روی اجلاس بین‌المجالس اسلامی فرصت مناسبی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین باشد.

کد خبر 107070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز