گروه سیاسی: در پنجمین روز رزمایش دریایی ولایت 89، برای نخستین بار، موشک اژدر از ناوشکن جماران شلیک ‌شد

شلیک این موشک که برای اهداف زیر دریا به کار برده می‌شود، از لحاظ نظامی، دستاوردی استثنایی است که دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته آن را به نمایش گذاشتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مرحله دیگر این رزمایش حمله هوایی و بمباران یگان‌های شناور و سامانه‌های کنترل فرماندهی دشمن فرضی در دریا با هواپیماهای شکاری بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش اجرا شد.

نصب تسلیحات داخلی روی میراژ

یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران از نصب و به‌کارگیری موفقیت‌آمیز تسلیحات داخلی روی هواپیمای میراژ خبر داد.

امیر سرتیپ دوم خلبان نوید شایانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هواپیمای میراژ دارای تجهیزات پیشرفته و به روز است، اظهار کرد: تسلیحات نصب شده روی این نوع از هواپیما در نیروی هوایی ارتش به‌روز شده است و ما توانسته‌ایم از موشک‌های هوا به هوا و بمب‌هایی که روی هواپیماهای پشتیبانی نزدیک استفاده می‌شود در این هواپیما نیز بهره‌ببریم.

به گزارش ایسنا،  این فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش، با اشاره به ‌بکارگیری هواپیمای میراژ در رزمایش ولایت 89، خاطرنشان کرد: هواپیمای میراژی که در یگان رزم این رزمایش به‌کار گرفته شد، برای نخستین‌بار است که امیردر رزمایش شرکت کرده است.

در پنجمین روز از رزمایش دریایی ولایت 89 هواپیماهای شنود الکترونیکی نیروی هوایی ارتش با نام« صدف» با پرواز برفراز منطقه عملیاتی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از یگان‌های دشمن فرضی کردند که امیر شایانی در این‌باره گفت: هواپیمای صدف قابلیت شنود الکترونیکی و سیگنالی را داراست و از ویژگی‌های دیگر این هواپیما می‌توان به توانایی کسب خبر از تمامی شنودهای رادیویی و رادارهای منطقه در تمامی فرکانس‌ها اشاره کرد.

این فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: این هواپیما تمام سیگنال‌های راداری که در منطقه منتشر می‌شود را شناسایی و نوع راداری که در هر نقطه وجود دارد و به‌کار گرفته شده است و همچنین نوع سیگنال و طول موج‌های استفاده‌شده را مشخص می‌کند.

عملیات ویژه غواصان

عملیات ویژه‌ غواصان نیروی دریایی ارتش و حمله به ساحل دشمن فرضی از مراحل دیگر رزمایش 6 مرحله‌ای نیروی دریایی ارتش بود. در این مرحله غواصان نیروی دریایی ارتش با حمله به ساحل دشمن فرضی و تلاش برای تصرف سواحل و سرپل‌های در دست دشمن، عملیات خود را انجام دادند. تمرین خروج از زیردریایی کلاس سبک نیز از دیگر بخش‌های عملیات ویژه غواصان محسوب می‌شود.

عملیات گریز از موشک

عملیات گریز از موشک و انحراف موشک با شلیک خمپاره‌های چف ساخت صنایع وزارت دفاع نیز از دیگر ویژگی‌های رزمایش روز گذشته بود.  چف گلوله‌ای است که پس از پرتاب به آسمان منفجر شده و چون دارای ورق‌های آلومینیومی با طول مشخص است باعث اختلال راداری دشمن درهنگام قفل موشک‌ها روی شناور می‌شود و شناور را رادارگریز و ازمحدوده عملیاتی خارج می‌کند.

کد خبر 107040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز