یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حال حاضر ملت های دنیا از دیدن پیشرفت و عزت ملت ایران احساس دلگرمی امید،خودباوری می کنند و در مقابل قدرت های فاسد می ایستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کاشان، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور در مراسم افتتاح مجتمع تولید خودروی سایپا کاشان با بیان این که ایران جزء معدود کشورهایی است که به سرعت در حال پیشرفت است و اقتصاد خود را سامان می دهد، گفت: امروز در همه عرصه‌هایی که وارد می شویم همه اقشار جامعه مشغول نوآوری و حرکت رو به جلو هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید ایران را بسازیم، ساختن ایران را نیازمند کار و تلاش و مواجه شدن با موانع طبیعی و مصنوعی دانست و افزود: برای ساختن ایران نیازمند ایستادگی و پافشاری بر هدف ها و خودباوری هستیم.

احمدی نژاد اضافه کرد: اگر یک ملتی همه امکانات، ثروت ها و استعدادها را رایگان و آسان در اختیار داشته باشد اما خود را باور نداشته باشد آن ملت به جایی نخواهد رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه خودباوری در سایه شناخت خدا بوجود خواهد آمد گفت: محور هجوم فرهنگی دشمن سلب خودباوری از ملت هاست چرا که اگر یک ملتی خود را باور کرد و بر روی پای خود ایستاد همه قله های بلند را فتح خواهد کرد.

وی در ادامه به انتظار کمک دیگران نشستن و حتی نیازمند پشتیبانی لفظی دیگران بودن را انتظاری بیهوده دانست و گفت: در حال حاضر قریب به اتفاق ملت های دنیا دوست ملت ایران هستند و در مسائل گوناگون از ملت ایران پیروی می کنند.

احمدی نژاد اضافه کرد: آن چیزی که ملت ایران را بالا می کشد ایستادن روی پای خود و توکل بر خداست همان چیزی است که دشمن می خواهد از ما بگیرد و بسیاری از این سروصداها برای این است که ما را از هدفمان منحرف کند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز به فضل الهی و داشتن ولایت و امامت عمق خودباوری در ملت ایران روز افزون است، گفت: مستکبران طوری حلقه های وابستگی را تنگ کرده اند که هیچ کس در کشور به فکر ابتکار و خلاقیت نباشد.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولین خودروی  ایرانی به نام "تیبا" که امروز افتتاح شد گفت: این خودرو اولین خودرویی است که کاملا ویژگی های ایرانی دارد اولا طراحی این خودرو تماما ایرانی است و دوما همه بخش های این کارخانه بزرگ را ایرانیان طراحی مهندسی کرده اند.

وی بخش عمده اجرای این کارخانه را کار متخصصان داخلی دانست و افزود: تجهیزات این کارخانه نیز که جزء کارخانه های پیشرفته است همگی  ساخت داخل می باشد.

احمدی نژاد در ادامه خطاب به تولید کنندگان خودرو در کشور گفت: اولا تلاش کنید که این کارخانه تولید خودرو تماما ایرانی باشد به طوریکه به تولید کننده کارخانه تولید خودرو تبدیل شویم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در قریب به اتفاق کشورهایی که سفر کرده ام یکی از تقاضاهایشان راه اندازی خط تولید خودروی سواری و تراکتور در آن کشورها بوده است.

وی در توصیه ای دیگر خطاب به تولید کنندگان عنوان کرد: باید سالی چند خودروی جدید به بازار عرضه کنید زیرا عرصه، عرصه رقابت است و کارخانه تولید خودرویی موفق است که تولیدش منطبق با نیازهای مردم باشد.

احمدی نژاد در توصیه ای دیگر به تولید کنندگان خودرو در کشور عنوان کرد: در تولیدات خود به کیفیت توجه ویژه ای نمایید. باید کیفیت خودروی ایرانی به نقطه ای برسد که هر کسی خواست بین خودرو ایرانی و غیر ایرانی یک خودرو را انتخاب کند خودرو ایرانی را برگزیند که این کار شدنی است اما هنوز فاصله ما تا نقطه مطلوب زیاد است.

وی افزود: باید خودرویی تولید کنیم که اگر 10 کارشناس هم بالای سر آن آوردند نتوانند حتی یک ایراد هم از آن بگیرند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه خودرویی که از کارخانه کاشان بیرون می آید باید تبدیل به الگویی برای سایر استانهای کشور شود، گفت: باید استاندارد را در تولید خودرو خیلی بالا بگیرید.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش نگاه به صادرات را سوی تولید کنندگان خودرو حائز اهمیت دانست و افزود: در حال حاضر باور کرده ایم که می توانیم خودرویی تماما ایرانی بسازیم این خودرو تجلی خودباوری است که می توانیم.

وی در ادامه از وزیر صنایع و معادن، مجموعه سایپا و مجموعه ایران خودرو خواست که هر کاری که در تولید خودرو انجام می دهند با نگاه به صادرات باشد و افزود: یک خودرو وقتی از ایران وارد کشوری می شود فقط یک خودرو نیست بلکه پرچمی از فرهنگ و آرمان های ملت ایران است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران نشان داد که نه تنها بدون مستکبران بلکه حتی علیرغم همه توطئه ها و فشارهای آنان توانست که پیشرفت کند و قله ها را فتح کند، گفت: ملت های دنیا از دیدن پیشرفت و عزت ملت ایران احساس دلگرمی، امید، خودباوری ومقاومت می کنند و در برابر قدرت های فاسد می ایستند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شبکه های خبری استکباری عنوان کرد: این شبکه های بسیار پیچیده، ظریف و مزورانه با نشان دادن تصویرهای انحرافی بدون اینکه خبری را جعل کنند چهره یک ملت را مخدوش جلوه می دهند اما بر خلاف آن وقتی ملت های دنیا با واقعیت ملت ایران آشنا می شوند یک انقلاب روحی در درون آنها اتفاق می افتد.

وی افزود: می شود انسان معتقد به ارزش های انسانی و آرمانهای انقلابی باشد و پیشرفت های علمی، صنعتی و فنی را داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش عمده مخالفت مستکبران با دستیابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای به همین دلیل است، گفت: آنها نمی خواهند دنیا باور کند که ایران قله ها را فتح کرده زیرا اگر ملت های دنیا این حقیقت را باور کنند مستکبران کارشان تمام است.

احمدی نژاد تصریح کرد: اما من اعلام می کنم که به لطف خدا کار همه آنها تمام است.

وی در ادامه با بیان اینکه رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در بازارهای جهانی روز افزون است، تصریح کرد: اما باید به گونه ای عمل شود که در بازارهای جهانی مشتریان نام خودروی ایرانی را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور قرار است در جمع مردم کاشان به ایراد سخن بپردازد.

کد خبر 107001

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز