یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهره‌برداری از سایت گروه خودروسازی ساپیا در کاشان، با ظرفیت تولید سالانه 150 هزار خودروی سواری و وانت با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از کاشان؛ با راه اندازی شرکت سامیار کاشان، این منطقه به قطب جدید تولید خودروی سواری و قطعه سازی کشور تبدیل می‌شود.

با بهره برداری از سایت سامیار کاشان وابسته به شرکت سایپا، برای حدود 1600 نفر به صورت مستقیم در این منطقه و برای 6000 نفر به صورت غیرمستقیم درکشور اشتغالزایی شده است.

شرکت سامیار کاشان با 318 هکتار وسعت و دارای سالن‌های تولید بدنه، رنگ آمیزی و مونتاژ از جدیدترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا در تولید انواع سواری برخوردار است.

سالن تولید بدنه این کارخانه با وسعت 22هزار مترمربع برای تولید 32 دستگاه خودروی ملی سایپا (مینیاتور) و 10 دستگاه خودروی مروارید در هر ساعت احداث شده و سالن رنگ آمیزی روباتیک این سایت نیز قابلیت رنگ آمیزی تا 30 خودروی سواری و وانت را در هر ساعت دارد.

سالن مونتاژ این شرکت با دارا بودن سیستم EMS با 23هزار مترمربع وسعت با استفاده از فناوری نوین کنترل کیفیت، یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید خودرو در کشور و خاورمیانه به شمار می‌رود.

سایپا برای احداث این کارخانه عظیم در منطقه کاشان، بیش از 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که بخش عمده آن به خرید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته آن اختصاص داده شده است.

سالن بدنه سایت سامیار کاشان به لحاظ اتوماسیون و بهره گیری از خط تولید روباتیک، بهترین خط تولیدی بدنه سواری در کشور است.

قرار گرفتن این کارخانه در مرکز کشور و دسترسی به راه‌های ارتباطی و خطوط راه آهن از مزیت‌های راه اندازی آن در منطقه کاشان است و در کاهش هزینه‌های حمل و نقل محصولات این مجتمع خودروسازی بزرگ به بازارهای هدف بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در این واحد صنعتی بزرگ خودروسازی از فناوری‌های نوین کنترل کیفیت محصول به خوبی استفاده شده است تا همه محصولات تولیدی این کارخانه با کیفیت بالاتر عرضه شود.

به گفته مدیرعامل سایپا کاشان، سایت کاشان بزرگ ترین پلنت صنعتی ایران به لحاظ مساحت به شمار می رود و شهر کاشان علاوه بر دارا بودن ظرفیت‌های نیروی انسانی تحصیل‌کرده و وجود مراکز آموزش عالی برای آموزش نیروی کار توانا، وجود منابع غنی برق، آب و گاز و دسترسی آسان به شاهراه‌های ارتباطی و خطوط راه آهن، از شرایط بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی در این منطقه برخوردار است.

ناصر آقامحمدی افزود: در مرحله اول دو مدل خودروی جدید طراحی شده گروه سایپا و در مرحله بعد خودروهای دیگر در این سایت تولید خواهد شد.

وی از خودروی ملی سایپا به عنوان دیگر افتخار ایران نام برد و گفت: تمام قطعات این خودرو در شرکت سایپا طراحی و به همت متخصصان داخلی ساخته شده است و کاشان افتخار دارد که محل تولید نخستین محصول تمام ایرانی باشد.

کد خبر 106976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز