شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد میانسال به بهانه تهیه وام، 15 میلیون تومان از دوست قدیمی‌اش گرفت اما وقتی نتوانست پول او را پس دهد نقشه قتل مرد بی‌گناه را عملی کرد

زن میانسالی شامگاه 5 اردیبهشت به کلانتری 147 گلبرگ رفت و مدعی شد که همسرش به طرز ناگهانی ناپدید شده است. این زن در اظهارات خود به افسر تحقیق گفت: صبح امروز همسرم از خانه خارج شد و دیگر بازنگشته است. این در حالی است که او به تماس‌های تلفنی‌اش نیز پاسخ نمی‌دهد.

با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، خاکی - دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی تهران - دستورات اولیه را برای شناسایی این مرد صادر کرد و پرونده برای رسیدگی و پیگیری به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارسال شد اما زمانی که فرضیه جنایت در این پرونده مطرح شد، پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره 11 آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران در تحقیقات اولیه مجددا به پرس و جو از خانواده مصطفی ( مرد ناپدید شده) پرداختند. آنها متوجه شدند که این مرد قبل از ناپدید شدن در میدان هفت حوض تهران با یکی از دوستان قدیمی‌اش به نام ابوالقاسم قرار ملاقات داشته است.

همسر مصطفی مدعی بود: مدتی قبل همسرم به من گفته بود که ابوالقاسم قرار است یک وام 30 میلیون تومانی برایش تهیه کند اما مدعی شده بود که برای تهیه این وام باید 15 میلیون تومان یک ماهه به او پرداخت کند.

این زن در ادامه تحقیقاتش گفت: همسرم این پول را به وی داد و قرار بود که بعد از یک ماه وام 30 میلیونی را تحویل بگیرد،  به همین خاطر روزی که ناپدید شد با ابوالقاسم تماس گرفت و برای گرفتن وام با او در میدان هفت‌حوض قرار گذاشت.

با این اطلاعات ماموران ابوالقاسم را که احتمال می‌رفت از ماجرای ناپدید‌شدن مصطفی خبر داشته باشد، در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. این مرد در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه اطلاعی از دوست قدیمی‌اش شد و گفت که روزی که مصطفی ناپدید شد، وی در ویلای شخصی‌اش در شمال کشور بوده است.

اما با دلایل و مدارکی که کارآگاهان علیه تنها مظنون پرونده به دست آوردند، وی بالاخره لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد. او گفت: پس از مطرح شدن موضوع وام، مصطفی به من 15 میلیون تومان پول داد و قرار شد که من در مدت یک ماه برایش وام 30 میلیون تومانی تهیه کنم.

اما من بعد از دریافت 15 میلیون تومان از وی، این پول را خرج هزینه‌های شخصی‌‌‌ام کردم و نتوانستم وامی برای دوستم تهیه کنم. متهم ادامه داد: بعد از گذشت یک ماه مصطفی به من تلفن کرد و درباره وامش پرسید.

اما من که هیچ‌یک از اقدامات لازم را برای تهیه وام انجام نداده بودم، ابتدا به بهانه‌های مختلف از او دوری ‌کردم تا اینکه روز حادثه مصطفی به من تلفن کرد و از من خواست تا پولش را بدهم. من هم با او در میدان هفت حوض قرار ملاقات گذاشتم.

جنایت ناجوانمردانه

متهم در ادامه به تشریح نقشه‌اش برای قتل دوست قدیمی‌اش پرداخت و افزود: پس از اینکه مصطفی به میدان هفت‌حوض آمد، به بهانه اینکه وام را باید از بانکی در شهرستان قم دریافت کنیم به طرف این شهرستان حرکت کردیم. من تمام 15 میلیون تومانی را که از مصطفی دریافت کرده بودم برای ویلایم خرج کرده بودم و هیچ پولی نداشتم که به وی پرداخت کنم. به همین خاطر نقشه‌ قتل او را طراحی کردم.

مرد جنایتکار توضیح داد: آن روز وقتی مصطفی سوار ماشینم شد تا به قم برویم آبمیوه‌ای را که از قبل تهیه کرده بودم و در داخل آن قرص خواب‌آور ریخته بودم به وی تعارف کردم. او بعد از خوردن آبمیوه بیهوش شد و در آن موقع بود که من خودرو را به جاده فرعی در نزدیکی علی آباد شهرستان قم انتقال دادم و در زیرگذری پیکرنیمه جانش را از خودرو خارج کردم.

سپس با کلت کمری که از قبل تهیه کرده بودم، وی را به قتل رساندم و راهی ویلایم در شمال کشور شدم. تازه به ویلایم رسیده بودم که به خاطر تماس‌های مکرر مجبور شدم صبح روز بعد به تهران برگردم اما وقتی برگشتم ماموران مرا دستگیر کردند.

سرهنگ لیراوی، معاون دایره جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: بعد از اعتراف متهم به قتل با انگیزه مالی، با راهنمایی وی جسد مرد گمشده در محل مورد ادعای متهم کشف شد و برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت.

کد خبر 106926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز