پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت:

این نیرو در مرحله دوم رزمایش با استفاده از موشک، راکت و گلوله‌های 20 میلیمتری بالگردهای کبرا اهداف از پیش تعیین شده را نابود می‌کند.  به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث احدی در تشریح مرحله دوم رزمایش بزرگ ولایت 89 در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: در تمرینی که امروز صورت خواهد گرفت، بالگرد‌های کبرا با استفاده از موشک، راکت و گلوله‌های 20 میلیمتری اهداف از پیش تعیین شده در دریا را منهدم می‌کنند.

وی با تشریح اهداف هوانیروز در این مرحله از رزمایش خاطرنشان کرد: هوانیروز از یگان‌های نیروی دریایی و زمینی ارتش در دو منطقه جاسک و چابهار پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی هوانیروز پشتیبانی از یگان‌های ارتش است، در این راستا با استفاده از جنگنده‌های بالگرد کبرا پشتیبانی از آتش همه نیروهای حاضر در رزمایش، بر عهده هوانیروز خواهد بود.

فرمانده هوانیروز ادامه داد: جابجایی تجهیزات و ادوات نظامی در هر منطقه و هلی بورن نیروهای تکاوران دریایی و زمینی ارتش را نیز هوانیروز انجام می‌دهد.

امیر سرتیپ احدی تصریح کرد: در حقیقت هوانیروز با استفاده از بالگردهای خود اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ارتش را در این منطقه از خاک کشور به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پایان اظهار داشت: حمل نفرات به صورت هلی بورن از چابهار به جاسک انجام خواهد شد.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89، با اعلام رمز یا زهرا (س) توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه 15 اردیبهشت در منطقه وسیعی از آب‌های جنوب کشور آغاز شد.

کد خبر 106782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز