مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

با گذشت 3 سال از تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو این قانون هنوز به مرحله اجرا نرسیده و بایگانی شده است

به گزارش خبرنگار ما، به‌رغم تاکید بر بهبود کیفی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مصرف‌کنندگان خودرو، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به‌عنوان جامع‌ترین مصوبه قانونی برای استیفای این حقوق هنوز اجرایی نشده است.

تاخیر 3 ساله دولت در اجرای این قانون در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا پس از مباحث مطرح در زمینه کاهش تعرفه واردات خودرو و تلاش‌های انجام شده برای افزایش مجدد این تعرفه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت صنایع و معادن از تکالیف تازه‌ خودرو‌سازان برای ثبات قیمت و بهبود کیفیت خودروهای ساخت داخل خبر می‌دهند.

شاید بتوان اقدام اخیر کمیسیون مشترک تعیین تعرفه واردات خودرو در زمینه بازگشت تعرفه خودرو به رقم 90‌درصدی سال گذشته و تصویب طرح بهبود کیفی خودرو و کالاهای تولید داخل را از جمله این اقدامات محسوب کرد. اما این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هنوز خبری از اجرای قانون مصوب مجلس برای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیست.

احتمال ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تا هفته آینده

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر 3‌ساله دولت در اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به خبرنگار ما گفت: احتمالا آیین‌نامه اجرایی این قانون هفته آینده ابلاغ می‌شود.

سیدحسین هاشمی افزود: پس از پیگیری‌های نمایندگان مجلس، آخرین اخبار حاکی از آن است که وزارت صنایع و معادن آیین‌نامه اجرایی این قانون را تدوین و برای تصویب به هیات دولت فرستاده است که با این روند به‌نظر می‌رسد آیین‌نامه مذکور تا هفته آینده به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود. 

وی تصریح کرد: گلایه نمایندگان مجلس از دولت آن است که این قانون که به‌اعتقاد همه دست‌اندرکاران صنعت خودرو و متولیان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان جامع‌ترین قانونی بوده که در این زمینه به‌تصویب رسیده، هنوز در پیچ و خم طی مراحل مختلف در دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر 106757

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز