گروه شهری: مدیر سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری را برای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی پایتخت و ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان تشریح کرد.

محمدجواد روز‌بهانی،در نشست خبری خود با اعلام اینکه در پایان سال گذشته 22 مرکز خدمات اجتماعی فعالیت خود را در 22 منطقه شهر تهران آغاز کردند، گفت: این مراکز وظیفه دارند تمامی خدمات اجتماعی به‌خصوص برنامه‌ریزی اجتماعی، حمایت از آسیب‌دیدگان و حمایت از مستمندان شهر را با انجام طرح هبه انجام دهند.

مدیر سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری همچنین به شناسایی پاتوق‌های کارگران در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته 174 پاتوق کارگران در سطح شهر تهران شناسایی و مقرر شد در هر منطقه 5 پاتوق اصلی برای کارگران ایجاد شود.

این پاتوق‌ها در 10 منطقه شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد. تشکیل شورای راهبری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از دیگر برنامه‌های این مرکز است که به گفته روزبهانی این شورا به‌طور مستمر در بحث شناخت و اولویت بندی آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی می‌کند.

روزبهانی همچنین از اجرایی شدن توافقنامه‌های سال 88 با سازمان‌های دولتی و سمن‌ها و اجرایی کردن مدل‌ها و برنامه‌های شورای راهبری به‌عنوان برنامه‌های سال‌جاری سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران خبر داد و گفت: ایجاد شوراهای ارائه خدمات اجتماعی محله محور از دیگر برنامه‌های ما در سال‌جاری است.

مدیر سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین در مورد فعالیت گرمخانه‌های تهران گفت: تعداد گرمخانه‌های شهرداری در فصل سرما 6 مرکز است و با توجه به گرم شدن هوا و خارج شدن بسیاری از بی‌خانمان‌ها از تهران، تعداد آنها در فصل تابستان به 2 گرمخانه کاهش می‌یابد.

او همچنین از صرف هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد تومان برای درمان مددجویان بیمار با بیماری‌های خاص در سال 88 خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال 88 حدود 40 هزار مراجعه به پاتوق‌های 10گانه شهر تهران داشتیم که 14 هزار نفر آنها به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شدند و 1412 نفر آنها تحت آموزش قرار گرفتند.

تعداد افراد معرفی شده به کارفرمایان 8 هزار و 200 نفر بود. طرح هبه نیز در سال‌های 86، 87 و تا اواخر 88 به‌طور متمرکز انجام می‌شد ولی در سال 89 با محوریت مؤسسات خیریه محلی انجام خواهد شد.

روزبهانی همچنین از فعالیت 118 خانه و 23 مرکز کارآفرینی در شهر تهران خبر داد و گفت: مراکز کار‌آفرینی، مسئولیت برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت  خانه‌های کارآفرینی را بر عهده دارند. 

کد خبر 106583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز