گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در نیوریورک تاکید کرد که ایران برای کنفرانس بازنگری منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، پیشنهادهای عملی، عادلانه و روشن در جهت امنیت جهانی و خلع سلاح دارد

محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در کنفرانس بازنگری NPT در سازمان ملل متحد، در راس هیاتی به آمریکا سفر کرده است، دیشب – به وقت تهران - در وقت سخنرانی خود این پیشنهادها را مطرح  کرد. احمدی‌نژاد همچنین در بدو ورود به فرودگاه  جان‌اف‌کندی نیویورک به خبرنگار مقیم واحد مرکزی خبر گفت: ایران خلع‌سلاح را مقوله‌ای تاثیرگذار در امنیت جهانی می‌داند و آن را پیگیری می‌کند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ایران چه راهکاری برای جلب اعتماد برخی کشورهای غربی دارد؟ تاکید کرد: ما نباید راهی برای جلب اعتماد آنها ارائه دهیم؛ ایران تابع مقررات بین‌المللی است و در این چارچوب حرکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور در فرودگاه نیویورک مورد استقبال محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم ایران  در سازمان ملل و دیگر دیپلمات‌های ایرانی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان قرار گرفت. در این سفر علاوه بر سخنرانی و دیدار و گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل، درخواست‌هایی از هیات ایرانی برای ایجاد برنامه‌های دیگر در سفر احمدی‌نژاد به گوش می‌رسد.

کد خبر 106579

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز