مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آلمان، صنایع خودروسازی و فعالان عرصه اقتصاد انرژی قصد دارند در نشستی در برلین درباره "پلتفورم ملی خودروهای برقی" تصمیم گیری کنند.

روزنامه اتریشی کوریر نوشت، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش از این تاکید کرده بود کشورش باید به "بازار پیشرو برای خودرهای برقی" تبدیل شود.

وی تصریح کرد بود خودروهای برقی عاملی برای حفاظت در برابر تغییرات اقلیمی و همچنین شانسی برای صنایع خودروسازی آلمان هستند.

با این حال قرار نیست در آلمان امتیازی دولتی برای خرید خودروهای برقی داده شود. یکی از موضوعات محوری در این جلسه، بحث بودجه پژوهشی و مشوق هایی همچون ارایه جای پارک مجانی در شهر یا استفاده از خطوط ویژه اتوبوسرانی است.

مرکل تاکید کرده است: ما قصد داریم تا سال 2020 یک میلیون خودرو برقی را در خیابان های مان داشته باشیم. تا آن موعد راه طولانی پیش روی مان است.

به گفته وی، از آنجا که آلمان بهترین و نخستین خودروهای قرن 20 را ساخته است، اهمیت دارد که "ما در قرن 21 کشوری باشیم که هوشمندترین و سازگارترین خودروها با محیط زیست را بسازیم".

ماتیاس ویسمان (Matthias Wissmann)، رییس انجن صنایع خودروسازی آلمان خواستار اعطای کمک خرید دولتی برای خودروهای برقی که بسیار گران هستند، شده است. وی در مصاحبه ای با رادیو آلمان گفت دولت باید درباره مسایل مالی یا پشتیبانی برای این خودروها تصمیم گیری کند.

پیتر رامزائر (Peter Ramsauer)، وزیر حمل و نقل آلمان بحث درباره خرید مستقیم این خودروها توسط دولت را زودهنگام دانسته و گفته است: ما هنوز برآورد مشخصی از قیمت و توان رقابتی این نوع خودروها نداریم. از این رو دولت در حال حاضر در بخش تحقیق و توسعه و تولید خودروهای برقی سرمایه گذاری می کند.

کد خبر 106547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز