همشهری آنلاین : معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی نشست با اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص آزمون دستیاری، گفت: از دید وزارت بهداشت ابهام و سوال پاسخ داده نشده‌ای وجود ندارد.

دکتر محمد علی محققی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این نشست، جلسه هم‌اندیشی با اعضای کمسیون بود، اظهار کرد: اعضای کمیسیون سوالاتی در خصوص تاریخ مجدد برگزاری آزمون دستیاری داشتند که به آن پاسخ داده شد و ما عنوان کردیم پس از ابطال آزمون اعلام شد که در اولین فرصت ممکن آزمون برگزار می‌شود و نباید این تاریخ از 27 فروردین ماه نیز عبور کند که به محض فراهم شدن شرایط آزمون را در 13 اسفند برگزار کردیم.

وی در خصوص تفاوت میان نمرات و رتبه‌های این دوره از آزمون با دوره‌های گذشته، اظهار کرد: بالاتر بودن سطح نمرات و رتبه‌ها خیلی عجیب نیست و دقت آزمون و علمی بودن آن را زیر سوال نمی‌برد.

وی با بیان اینکه بیش از 9 هزار و 800 نفر در این دوره از آزمون انتخاب رشته کردند، تصریح کرد: بنا به درخواست برخی از داوطلبان 24 ساعت زمان مجدد تعیین شده است که بتوانند افرادی که انتخاب رشته نکرده‌اند به این موضوع اقدام کنند و در صورت نیاز نیز اطلاعات انتخاب رشته‌ای خود را اصلاح کنند.

محققی با تاکید بر اینکه ابهامی در نمره داوطلبان وجود ندارد، اظهار کرد: میان نمرات مرحله اول آزمون با مرحله دوم، نمره مکتسبه با نمره پیش کارورزی داوطلبان و کلیه موارد دیگر انطباق کامل وجود دارد و جای هیچ ابهامی نمی‌باشد.

وی افزود: در حد احساس نیاز تحلیل‌هایی براساس شاخص‌های علمی در مورد آزمون انجام خواهیم داد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خاتمه گفت‌وگو با ایسنا از تحول بنیادی در آزمون دستیاری خبر داد که در کمیسیون بهداشت نیز مطرح شد و  افزود: کارگروهی تخصصی در حال بررسی مباحث تحول است.

کد خبر 106542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز