دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه به وقت تهران و بعدازظهر یکشنبه به وقت نیویورک وارد این شهر شد.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی متشکل از ثمره هاشمی، دستیار ارشد رییس‌جمهور، مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور، منوچهر متکی وزیر امور خارجه و تعدادی از مقامات سازمان انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی NPT در سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در بدو ورود به این کشور، تاکید کرد : پیشنهادهای ایران به این کنفرانس عملی، عادلانه و روشن برای امنیت جهانی و خلع سلاح خواهد بود.

محمود احمدی‌نژاد در فرودگاه نیویورک در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: این پیشنهادات در اجلاس روز دوشنبه کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات اتمیNPT در محل سازمان ملل متحد، ارائه خواهد شد.

رییس‌جمهور اظهار داشت: خلع سلاح و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دو مقوله مهم جهانی هستند.

احمدی‌نژاد افزود: ما خلع سلاح را مقوله‌ای تاثیر گذار در امنیت جهانی می‌دانیم و آن را پیگیری می‌کنیم.

رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چه راهی را برای جلب اعتماد برخی کشورهای غربی دارید؟ تاکید کرد: ما نباید راهی برای جلب اعتماد آنها ارائه دهیم ، ایران تابع مقررات بین‌المللی است و در این چارچوب حرکت می‌کند.

 طبق برنامه اعلام شده در آغاز این اجلاس در ابتدا دبیرکل سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و احمدی‌نژاد اولین سخنران این نشست بعد از دبیرکل سازمان ملل متحد خواهد بود.

طبق آنچه که اعلام شده رییس‌جمهور ساعت 20:30 دوشنبه شب به وقت تهران و حدود ساعت 12 ظهر به وقت نیویورک در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 106518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز