یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فصلنامه جامعه اطلاعاتی به مدیر مسئولی دکتر شهیندخت خوارزمی منتشر می‌شود

فصلنامه جامعه اطلاعاتی بنابر تفاهم نامه‌ای که میان انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری منعقد شده است، منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، سیدتقی کمالی، مسئول تحریریه فصلنامه جامعه اطلاعاتی ضمن بیان این مطلب گفت: به منظور سامان بخشیدن به فعالیت‌های علمی و پژوهشی متخصصان علوم اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌ها و دانش‌های پایه و کاربردی در راستای ارتقای برنامه‌های علمی و آموزشی کشور در عصر اطلاعات و در نتیجه کمک به توسعه همه جانبه ملی، فصلنامه جامعه اطلاعاتی منتشر می‌‌شود.

کمالی افزود: استقرار جریان دانایی محور و تولید دانش از طریق انسجام بخشیدن و هدایت مطالعات و تحقیقات علمی در زمینه جامعه اطلاعاتی و ارتباط آن با سایر علوم، از دیگر اهداف انتشار این فصلنامه است.

مسئول تحریریه فصلنامه جامعه اطلاعاتی، تصریح کرد: این فصلنامه رویکرد علمی و پژوهشی دارد و تمامی رشته‌ها و حوزه‌های علمی مرتبط با جامعه اطلاعاتی را در بر می‌گیرد و هدف اساسی آن کمک به استمرار جریان مفهوم سازی مستمر در عرصه جامعه اطلاعاتی است.

کمالی ضمن اشاره به خلا چنین مجله ای در کشور و اهمیت انتشار آن در گسترش و پیشبرد توانایی‌های علمی، گفت: با توجه به افزایش دغدغه اهالی علم و رشد مقالات و تحقیقات جامعه اطلاعاتی که در حال حاضر به صورت پراکنده و موردی منتشر می‌شود و خلایی که در نبود چنین مجله‌ای در کشور احساس شده است، انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی که خود پیشاهنگ فرهنگ‌سازی و هدایت جامعه به سمت جامعه اطلاعاتی است، با هدف گسترش و پیشبرد توانایی‌های علمی و بهبود سطح آموزش و پژوهش، انتشار فصلنامه جامعه اطلاعاتی را به عنوان یکی از برنامه‌های بنیادی خود دنبال می‌کند.

وی افزود: این فصلنامه از سال جاری منتشر می‌شود و پیش بینی شده است در سال اول انتشار دو شماره (هر شش ماه) و از سال دوم به صورت فصلی (سالیانه چهار شماره) منتشر شود.

فصلنامه جامعه اطلاعاتی به صاحب امتیازی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی و به مدیر مسئولی دکتر شهیندخت خوارزمی و سردبیری دکتر یونس شکرخواه از پیشگامان و صاحبنظران جامعه اطلاعاتی ایران منتشر می‌شود و شورای علمی آن متشکل از اساتید برجسته و مطرح دانشگاه‌های کشور است.

کد خبر 106490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز