همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: اسنادی در دست داریم که نشان می‌دهد سر خط و سرنخ بزرگ‌ترین جریان‌های تروریستی در دست رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در همایش روز جهانی کارگر سخن می‌گفت، با بیان این مطلب که « آمریکایی‌ها هر جایی که زیاد سر و صدا و ادعایی طلبکاری می‌کنند نقطه‌ بدهکاری و اتهام آن‌هاست و باید در آن نقطه محاکمه شوند» اضافه کرد: آمریکا تنها دولتی است که از بمب اتم استفاده کرده و حتی طبق گفته‌ خودشان در جنگ عراق نیز مورد استفاده بوده، و امروز نیز در حالی که شاهدیم با آن برخی کشورها را تهدید می‌کند، پرچمدار مبارزه با سلاح اتمی شده است.

وی اضافه کرد: مشابه این موضوع را در بحث حقوق بشر و صیانت از آن نیز می‌توان دید. در همین ده سال اخیر فقط در عراق یک میلیون و 350 هزار نفر را کشتند و 100 هزار نفر کشته‌ افغانستان نیز، جنایت بشریست، اما امروز مدعی حقوق بشر هستند و انتظار آزادی در کشورها را دارند.

احمدی‌نژاد افزود: زمانی که قصد لشگرکشی به عراق و افغانستان را داشتند گفتند می‌خواهیم با تروریسم مبارزه کنیم اما بعد از آن اعلام کردند قصد داریم دموکراسی را به این کشورها ببریم. آنها مردم را می‌کشند تا دموکراسی را به آنجا ببرند.

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر این که « اسنادی داریم که نشان می‌دهد سرنخ و سرخط بزرگ‌ترین جریان‌های تروریستی در دست رژیم صهیونیستی و آمریکاست» خطاب به سران این کشورها گفت: شما علت اصلی تروریسم هستید؛ هم آن را سازماندهی و هم از آن حمایت می‌کنید.

وی ادامه داد: ملت‌ها را تحت اشغال درمی‌آوریم و بعد می‌گوییم چرا مساله حل نمی‌شود؛ مشکل خود شما هستید.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که « دیکتاتورهای عالم همگی مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند و هر جا دموکراسی‌ روی می‌دهد مخالفت آن‌ها بروز می‌کند» خاطرنشان کرد: ما این مساله را در ایران قبل از انقلاب نیز شاهد بودیم. در ونزوئلا نیز پول‌های زیادی خرج کردند تا دولت انقلابی در این کشور بر سر کار نیاید، اما حدود 70 درصد مردم به این دولت رای دادند و با خواست آن‌ها مخالفت کردند.

احمدی‌نژاد در همین زمینه موضع‌گیری آمریکایی‌ها در برابر ملت ایران را یادآور شد و اضافه کرد: تمام جنگ‌های دولت آمریکا در 60 سال اخیر علیه دوستان خودش بوده است و امروز دیگر دست آمریکایی‌ها برای ملت‌ها رو شده و حنایشان برای ملت‌ها رنگی ندارد؛ به ویژه برای ملت ایران که می‌دانند نمی‌توانند کاری در برابرش انجام دهند.

احمدی‌نژاد خطاب به دولت آمریکا نیز اظهارکرد: اگر می‌خواهید نجات یابید تنها راهش دوستی با ملت ایران و استفاده از فرصت دوستی با این ملت است.

وی گفت: باید بدانید امروز ملت ایران مصمم است همه‌ قله‌های عزت و پیشرفت را فتح کند و برای فتح آن نیز ذره‌ای ارزش برای شما قائل نیست.

رئیس‌جمهور ملت ایران را اهل منطق، عدالت، تفاهم و همکاری توصیف کرد و با بیان این که « هر دستی که علیه ملت ایران دراز شود و هر قلمی که بخواهد علیه این ملت مطلبی را امضاء کند، از بیخ قطع خواهد شد» افزود: چه بخواهید و چه نخواهید ملت ایران روز به روز عزیز‌تر و پیشرفته‌تر شده و می‌شود و اگر با ملت ایران همراهی کنید به نفع شماست، ما نیز استقبال می‌کنیم؛ اما بدانید تقابل‌های شما کوچک‌ترین مانعی در برابر پیشرفتهای ملت ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه انگیز‌ه‌های آنها را برای کار بیشتر افزون می‌کند.

وی ادامه داد: دوران زمانی که در کاخ‌هایتان بنشینید و برای ملتها تصمیم بگیرید به پایان رسیده است، امروز همه باید در برپایی نظمی عادلانه شرکت کنند و سهم داشته باشند و ملت ایران نیز آماده‌ی این مشارکت جهانی است.

رئیس‌جمهور بار دیگر خطاب به سران قدرت‌های غربی گفت: اگر بدین شکل به صحنه آمدید در آینده جایی خواهید داشت، اما کسانی که در برابر ملت ایران بایستند در آینده هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: همگان بدانند فردای پیش روی ملت ایران فردایی پر از سرافرازی و آینده از آن ملت ایران و ملتهای آزاد جهان است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که « همدلی و اتحاد راسخ و هوشمندانه ملت ایران شرایطی را فراهم می‌آورد که در بالاترین قله‌های پیشرفت قرار گیرد» یکی از علت‌های عصبانیت دشمنان از ملت ایران را همین امر برشمرد و افزود: در شرایطی که غربی‌ها فکر می‌کردند هیچ رقیبی برایشان باقی نمانده و برای حاکمیت 300 ساله بر عزت ملت‌ها خواب‌ها دیده بودند، ملتی ایستاد و گفت ما هم هستیم.»

وی افزود: خیلی از ملت‌ها که این امر را گفتند، اما با یک موج متلاشی شدند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دو ویژگی ملت ایران آن‌ها را عصبانی کرده است که یکی از آن‌ها ظرفیت، استعداد و توانایی بالای این ملت است که همه چیزرا برای یک جهش آماده کرده است.

احمدی‌نژاد با بیان این که « آن‌ها ناراحتند که می‌بینند کشوری همه چیز را در اختیار دارد» اضافه کرد: آن‌ها این امر را نیز به خوبی می‌دانند که ملت ایران ملتی مستحکم‌ و راسخ است و وقتی تصمیم گرفت به هدفی برسد با هیچ بادی نمی‌لرزد.

وی اظهار کرد: اگر ملت ایران ملتی سست بود ناراحتی نداشتند و با یک هجوم آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی می‌کردند.

احمدی‌نژاد در ادامه نمایش ملت ایران در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را عاملی توصیف کرد که تجربه‌ای را در اختیار غرب قرار داده است که بر اساس آن می‌داند نباید در برابر این ملت بایستد.

وی گفت: در طول جنگ و با وجود محاصره‌ اقتصادی و تحریم، این ملت ایستاد و با دست خالی تودهنی‌ای به آن‌ها زد که هنوز که هنوز است زوزه‌کشان می‌روند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی هم‌چنین به دوران رئیس‌جمهوری بوش در آمریکا اشاره کرد و با بیان این که « بوش موجودی بود که خود آمریکایی‌ها نیز از او به ستوه آمدند و گفتند نمی‌دانیم چگونه در آمریکا درست شده است» اضافه کرد: بوش تمام ماهیت چنگ و دندان آمریکا را نشان داد، آنها فکر می‌کردند می‌توانند ملت ما را متزلزل کنند، ولی دیدند تنها چیزی که ملت ما برای آن اهمیت قائل نیست خود بوش است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اخیرا نیز که سیاست‌های هسته‌ای خود را بازگو کردند تا مردم را سراسیمه کنند، اما می‌بینند که کسی در ایران برای حرف‌های این قلدرهای عالم تره هم خورد نمی‌کند.

احمدی‌نژاد در ادامه این ویژگی ملت ایران در کنار همدلی و اتفاق نظر، به همراه حرکت در مسیر امامت و ولایت و داشتن استعداد طبیعی را عواملی توصیف کرد که همه‌ی قله‌ها رابه زیر می‌کشند.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهاراتش با بیان این که « امروز باید ایران را بسازیم و این مهم فقط با کار انجام می‌شود» اظهار کرد: اگر همه‌ی امکانات و شرایط طبیعی برای ملتی فراهم باشد اما کار و تلاش پی‌گیر و مستمر نباشد، آن ملت به جایی نمی‌رسد، به این دلیل است که کار، مقدس و دوام و سرفرازی ملتی وابسته به کار است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به این که « اگر بخواهیم اعمال صالح را فهرست کنیم بدون تردید در صدر این فهرست، کار برای ساختن ایران قرار دارد» گفت: امروز ساختن ایران بالاترین عمل صالح است و پیشرفت و ساخته‌شدن ایران معادل با اثبات حقانیت اندیشه‌ توحیدی، عدالت‌طلبی، انسانیت و راه انبیای الهی است.

وی عاملی که کشور را به پیش می‌برد کار توصیف کرد و با بیان این‌که « هر عنصر و نغمه‌ای که بخواهد ذهن و دل ملت ایران را از پیشرفت منحرف کند از نیت‌های صادق و دلسوز برای ملت ایران نیست» اضافه کرد: به همت جامعه‌ی کارگری پیشرفت ما با سرعت روزافزون ادامه دارد و امسال نیز که به عنوان سال کار مضاعف نامیده شده، تکریم کار و کارگر و تعظیم جامعه‌ی کارگری را به دنبال دارد؛ به نحوی که باید نقش کار و جامعه‌ی کارگری مورد توجه و اهتمام باشد.

رئیس‌جمهور در همین زمینه مهم‌ترین کاری را که امسال دولت در جهت ارزش‌گذاری برای کار و کارگر باید انجام دهد، رونق ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: آن‌قدر باید فرصت‌های شغلی در کشور فراهم شود که کسانی که می‌خواهند کار کنند بتوانند حق انتخاب داشته باشند.

وی با بیان این که « ایران، استعداد و ثروت پیشرفت را دارد» اظهار کرد: باید اجازه داد برنامه‌های اقتصادی کامل، درست و صحیح اجرا شود، آن وقت است که قدر و قیمت کار و کارگر مشخص می‌شود.

احمدی‌نژاد در همین زمینه از تدارک برنامه‌های گوناگون توسط دولت در بخش‌های صنعت، کشاورزی و مسکن خبر داد.

وی ادامه داد: مطمئنم با این همتی که امروز در ایران بسیج شده و با همدلی‌ای که در تاریخ جوامع بی‌نظیر است و دشمن در تلاش است که آن را بپوشاند، ملت ایران در بالاترین قله‌های پیشرفت قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگر سخنانش گفت: در این دولت تلاش می‌کنیم تا تمام بدهی‌ها به تامین اجتماعی را تسویه کنیم.

احمدی‌نژاد در پایان اظهارکرد: جامعه‌ی کارگری جامعه‌ای نمونه، برتر، سرآمد و از آگاه‌ترین ، عمیق‌ترین ، مومن‌ترین، پابرجا ترین و انقلابی‌ترین اقشار جامعه است. جامعه‌ی کارگری ما در طول 30 سال گذشته امتحانات سخت را پشت سر گذاشته و نمره‌ی 20 گرفته است. جامعه‌ی کارگری ما همواره در خط مقدم بوده و من از همه‌ی بزرگواری‌های اعضای آن تشکر می‌کنم.

 پیش از سخنان رئیس‌جمهور وزیر کار و دبیر کل جامعه‌ اسلامی کار نیز به ایراد سخن پرداختند.

کد خبر 106344

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز