جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

برخی راننده‌ها زمانی متوجه می‌شوند با دم شیر بازی کرده‌اند که خانه‌ای به آتش کشیده شده و ماموران آتش‌نشانی نیز آنها را مقصر خاموش نشدن بموقع آتش می‌دانند.

توقف در مجاورت شیر آتش‌نشانی دست‌کمی از بازی کردن با دم‌شیر ندارد و باید کمی از تابلوی هشدار‌دهنده این موضوع بیشتر حساب برد. به‌طور‌حتم جریمه‌های ریالی پلیس عامل بازدارنده‌ای برای پولدار‌ها نیست اما اگر تصور کنیم که به دلیل اشتباه ما خانه‌ای از دسترس آتش‌نشان‌ها دور مانده، شاید دیگر از این جای پارک مفت و مجانی چشم‌پوشی کنیم.

به هر حال از آنجا که کمبود جای پارک در شهر غوغا می‌کند میزان بی توجهی‌ها به تابلو‌های راهنمایی و رانندگی با مضمون ممنوعیت توقف روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.

به نظر می‌رسد تا زمانی که مسئولان برای حل این مشکل تمهیدات موثر‌تری بیندیشند باید دست‌کم از تابلو‌های هشدار‌های جدی مانند ممنوعیت توقف در کنار شیر آتش‌نشانی حذر کرد. بهانه‌های غیرمسئولانه‌ای همچون « این شیر‌ها تزئینی هستند» و غیره نیز در آینده از بار وجدان فرد کم نمی‌کند.

بی‌اعتمادی به چراغ‌قرمز شوخ

دیجیتال شدن چراغ‌های سر چهار‌راه‌ها ابتدا باعث شد راننده‌ها با خیالی آسوده‌تر پشت چراغ بمانند و مجبور نباشند به آن خیره شوند. اما کم‌کم این چراغ‌ها با راننده‌ها شوخی‌شان گرفت و برای نمونه هنوز اعداد به صفر نزدیک نشده که چراغ سبز یا قرمز می‌شود.

به گفته شهروندان، این موضوع باعث شده میزان تصادف‌های پشت چراغ‌ها بیشتر شود. زمانی که راننده‌ها می‌خواهند از چراغ‌سبزی که هنوز زمانی معادل 5 یا 6 ثانیه را نشان می‌دهد، عبورکنند به ناگاه چراغ قرمز شده و راننده مجبور به ترمز گرفتن ناگهانی می‌شود. به دنبال این موضوع راننده‌های پشتی نیز که معمولا رعایت فاصله ایمنی را نمی‌کنند توانایی کنترل خودرو را ندارند و تصادفی به وقوع می‌پیوندد.

دردسرهای روزهای بارانی

باران‌های بهاری این روزها به شهرهای مختلف زیبایی خاصی داده  و باعث پاکیزگی هوا در شهرهایی مانند تهران شده است. در حالی که همه شکرگزار بارش این نعمت الهی هستند رعایت برخی نکات می‌تواند از دردسرهای این روزها هم کم کند. بسیاری از خوانندگان این‌روزها از بی‌توجهی برخی رانندگان به عابران پیاده گلایه‌مند هستند.

به گفته این خوانندگان، رانندگان اگر نمی‌خواهند با سوار کردن عابران زیر باران مانده کار خیری انجام دهند دست‌کم در موقع رانندگی دقت کرده  و سرتا پای آنها را  با پاشیدن آب جمع شده روی زمین خیس نکنند. علاوه بر این در زمان بارندگی پله‌های برخی ساختمان‌ها و ادارت  که با سنگ‌های زیبا مفروش شده به قدری لغزنده می‌شود که احتمال زمین‌خوردن مردم به‌ویژه افراد مسن بسیار زیاد است. برخی ادارات با پهن‌کردن فرش‌ یا موکت  از این مسئله جلوگیری می‌کنند که قابل تقدیر است.

همکاری در تصادفات

باقی ماندن در ترافیک برای افراد عادی ممکن است فقط باعث تلف‌شدن وقت‌شان و دیر رسیدن به محل کار شود اما گیر‌کردن آمبولانس‌های در حال ماموریت ممکن است عامل مرگ یک یا چند نفر شود. بر خلاف کشورهای دیگر، در خیابان‌های شهر ما خبری از خط ویژه نیروهای امداد نیست و آمبولانس‌ها مجبورند برای رسیدن به صحنه یک تصادف از مسیر عادی عبور کنند.

در این وضعیت همکاری رانندگان دیگر در هنگام شنیدن آژیر آمبولانس‌ها می‌تواند نجات دهنده جان مصدومان یک تصادف باشد. در صورت شنیدن این صدای هشدار سعی کنید با آرامش، مسیر آمبولانس را تخلیه کنید تا نیروهای امدادی هر چه سریع‌تر بتوانند به محل حادثه برسند. علاوه بر این، ترک کردن عادت تماشای صحنه تصادفات هم می‌تواند باعث باز‌شدن سریع‌تر گره ترافیک شود.

کد خبر 106282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز