همشهری آنلاین: معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: باید به طور میانگین سالانه یک میلیون و 100 هزار شغل تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور ایجاد شود.

به گزارش مهر ، حمید حاجی عبدالوهاب در نشست شورای اشتغال استان سمنان و آیین تودیع و معارفه مدیر کل کار و امور اجتماعی استان سمنان گفت: در پایان برنامه پنجم باید نرخ بیکاری را به هفت درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه استانداران بر اساس سهمیه داده شده به استانها موظف به ایجاد اشتغال پایدار در استانها هستند، گفت: در قانون بودجه امسال 10 درصد دستگاههای اجرایی به طرحهای اشتغالزایی در سطح ملی و استانی اختصاص یافته است

به گفته وی، دولت برای کنترل نرخ بیکاری اقدامات موثری از جمله تشکیل کارگروه حمایت از تولید و تامین مالی مناسب از طریق تسهیلات داشته است.

معاون وزیر کار ادامه داد: افزایش نرخ بیکاری در ایران در مقایسه با بحران مالی کشورهای مختلف دنیا از شتاب کمتری برخوردار است و اقدام دولت در حمایت از تولید موجب کمرنگ شدن تاثیر رکود جهانی بر اقتصاد داخلی بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی گفت: ساماندهی ساز و کار آموزش به طور جدی در دستور کار شورای اشتغال قرار دارد و بررسی می‌شود.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی اضافه کرد: دولت مصمم است از بنگاههای کوچک و طرحهای اشتغالزا حمایت کند و دولتمردان توسعه ملی را در حمایت از کارآفرینان می دانند.

حاجی عبدالوهاب با بیان اینکه 23 میلیون نفر در کشور دارای شغل هستند، گفت: این میزان باید به 30 میلیون نفر برسد.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی با تاکید بر اینکه باید در بخش سرمایه‌گذاری از شکل سنتی خارج شویم، گفت: تنظیم سند اشتغال مزیت‌های نسبی در صورت ورود به بازار کار را شناسایی می کند و شناخت کافی از فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی را برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به دست آورد.

وی با انتقاد از اینکه آمار درستی از میزان نیروی انسانی در دست نیست، گفت: ارائه نکردن گزارش درست از سوی دستگاه‌ها و بخش خصوصی مربوط به میزان نیروی انسانی و نیازهای شغلی جامعه باعث ایجاد بیکاری و سردرگمی می‌شود.

کد خبر 106268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز