جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از پزشکان نظامی در هند به بررسی وضعیت یک مرتاض 83 ساله می‌پردازند که مدعی است هفتاد سال را بدون خوردن غذا و آب گذرانده است.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه این مرتاض با با مو و ریش بلند به نام پراهالد جانی، در یکی از بیمارستان‌ها در شهر احمدآباد در غرب هند قرنطینه شده است و 24 ساعته در بوسیله 30 پزشک تحت نظارت قرار دارد و تحت رشته‌ای از آزمایش‌های پزشکی قرار خواهد گرفت.

دکتر جی ایلاوازاهاگان، رئیس موسسه فیزیولوژی و علوم وابسته وزارت دفاع هند (DIPAS)
 گفت: "این بررسی ممکن است در مورد بقای انسان در شرایط بدون آب و غذا روشنگر باشد."

 DIPAS بخشی از سازمان پژوهش و توسعه دفاعی، موسسه پژوهش دفاعی و نظامی دولت هند است که پژوهش آن در مورد نارنجک‌های حاوی گرد فلفل اخیرا در صدر اخبار قرار گرفت.

 ایلاوازهاگان گفت: "این بررسی ممکن است به ایجاد راهبردهایی برای بقای انسان در جریان مصائب طبیعی، شرایط به شدت استرس‌زا، و کاوش‌های فضایی مانند مامویت‌های آینده در ماه و مریخ کمک کند."

آزمایش‌ها بر روی این مرتاض شامل اسکن با MRI، اندازه‌گیری مغز و فعالیت قلب با الکترود و سایر بررسی‌های فیزیولوژی عصبی و نیز آزمایش‌های خونی است.

این تجربه در 22 آوریل آغاز شد و 15 تا 20 روز به طول خواهد انجامید. به گفته ایلاوازهاگان، جانی از هنگام شروع این تجربه نه چیزی خورده و نه چیزی نوشیده و به توالت هم نرفته است.

او افزود: "قراردادن این مرتاض تحت دستگاه اسکن‌کننده پزشکی برای این است که بتوان مشخص کرد که چه انرژیی ادامه حیات او را باعث می‌شود." به گفته او یافته‌ها در مورد توانایی ظاهری او برای ادامه بقا در چنین شرایطی ممکن است به سربازان کمک کند.

او گفت: " جانی می‌گوید برای کسب انرژی به مراقبه می‌پردازد. سربازان ما نمی‌‌توانند مراقبه کنند، اما ممکن است با این آزمایش ما چیزهای بیشتری در مورد انسان و بدن او دریابیم."

جانی که ردای به رنگ قرمز می‌پوشد و حلقه‌ای در بینی‌اش دارد، در دهکده چارود در منطقه مهسانا در گجرات بزرگ شده و مدعی است که در هشت سالگی الهه‌ای او را متبرک کرده و به توانایی زنده ماندن بدون خوردن غذا و آب را داده است.

پزشکان می‌گونید تعیین کردن راز بقای او یا افشای شیادی او دست که به دو ماه وقت نیاز دارد.

 روزه‌داری بخش از فرهنگ هند است، و قهرمان استقلال هند، مهماتما گاندی، با روزه‌داری‌های طولانی بر ضد سلطه استعماری که او را چند بار به آستانه مرگ رساند، باعث شهرت یافتن این رسم هندی شد.

کد خبر 106239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز