گروه شهری: با حضور محمد باقر قالیباف، شهردار تهران 11 اردیبهشت نخستین ورزشگاه 10هزارنفری در جنوب تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش همشهری، همزمان با افتتاح این ورزشگاه 82 طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی دیگر در منطقه 18 با صرف هزینه‌ای برابر با 400 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.ابراهیم مداحی، شهردار منطقه 18 دیروز در این باره به خبرنگاران گفت: از ورزشگاه 10هزار نفری امام رضا می‌توان در برگزاری مسابقات فوتبال در سطوح ملی و بین‌المللی استفاده کرد.

وی افزود: این مجموعه در زمینی به وسعت 45 هزار متر مربع در منتهی‌الیه محدوده جنوبی منطقه 18 در نزدیکی اتصال بزرگراه آزادگان به بلوار الغدیر احداث شده و از امکاناتی نظیر 2زمین چمن مصنوعی، پیست دوومیدانی، بدن‌سازی‌، سالن‌های چند منظوره، پیست دوچرخه‌سواری،  صخره‌نوردی و فضاهای جانبی اعم از پارکینگ و 2ترمینال شرکت واحد اتوبوسرانی و ایستگاه خط 3مترو برخوردار است.

مداحی همچنین اظهار داشت: همزمان با حضور شهردار تهران در منطقه 18 کلنگ عملیات اجرایی 4 شبکه بزرگراهی جمعا به طول 17 کیلومتر به زمین زده خواهد شد.به‌گفته شهردار منطقه 18، این شبکه‌ها شامل بزرگراه 76 متری مدائن غربی، 35 متری معلم غربی، 45 متری بهاران و 45 متری کن است. وی گفت: با افتتاح 45 متری کن، 45 متری بهاران و 35 متری معلم تا آخر سال شاهد تحول چشمگیری در عبور و مرور وسایط نقلیه و دسترسی آسان به منطقه و برعکس به اقصی نقاط شهر تهران و شبکه‌های اصلی بزرگراهی خواهیم بود و با خروج منطقه 18 از بن‌بست، شمال منطقه به جنوب و شرق آن نیز به غرب متصل خواهد شد.

شهردار منطقه 18 تهران با بیان اینکه در سال گذشته 220 پروژه عمرانی در این منطقه افتتاح شده است، افزود: با نظرسنجی که در سال گذشته از شهروندان منطقه داشتیم امسال کار را به 3 بخش توسعه شبکه‌های ترافیکی، تملک و آزادسازی املاک واقع در طرح و نوسازی بافت‌های فرسوده تقسیم کردیم.

وی از ادامه فعالیت روی خط 3 متروی تهران خبر داد و گفت: کار در این پروژه با سرعت ادامه دارد. خط مترو از محله‌های شهید عمرانی و شهید حسینی عبور می‌کند که امیدواریم با افتتاح این خط تا پایان سال بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه کاهش یابد.

کد خبر 106205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز