مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین تاکسی جهان که دارای باتری‌های با قابلیت جایگزینی آسان است دوشنبه 26 آوریل وارد خیابان‌های توکیو شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه این ماشین‌های همه‌کاره که بوسیله سازمان انرژی ژاپن در توکیو به راه افتاده‌اند، به جای اینکه لازم باشد برای شارژ مجدد به برق وصل شوند یا از سوخت دیگری استفاده کنتد، به راحتی می‌توانند باتری‌های نیرودهنده به ماشین را تعویض کنند.

 سه ماشین که از این سیستم انرژی استفاده می‌کنند و بر اساس مدل نیسان دوالیس ساخته شده‌اند، در یک تجربه 90 روزه در خیابان‌های توکیو به عنوان تاکسی عادی کار خواهند کرد. این پروژه با همکاری شرکت آمریکایی Better Place انجام می‌شود که در ایجاد زیربناهای لازم برای وسائل نقلیه الکتریکی تخصص دارد.

Japanese government officials and company executives gather for the opening ceremony of a battery switch station for electric vehicle taxis in Tokyo, Japan, Monday, April 26, 2010.

کیوتاکا فوجی، رئیس واحد ژاپنی شرکت Better Place در این باره گفت: "توکیو می‌تواند به پایتخت ماشین‌های الکتریکی جهان بدل شود.

این شرکت می‌گوید که تاکسی‌های عادی توکیو ممکن است روزانه تا 300 کیلومتر  راه طی کنند، و این شهر تا کنون بزرگترین بازار تاکسی جهان با 60000 تاکسی- بیش از تعداد تاکسی‌های نیویورک، پاریس و لندن بر روی هم- است. در حالیکه تاکسی‌ها تنها دو درصد کل وسائل نقلیه مسافربری در توکیو را تشکیل می‌دهند، حدود 20 درصد دی‌اکسید کربن (CO2) مربوط به وسائل نقلیه را آزاد می‌کنند.

 مینورا ناکامورا، سازمان انرژی ژاپن گفت: "ما معتقدیم با ایجاد یک مدل تجاری خوب این تکنولوژی می‌تواند اثر قابل‌توجهی بر اقتصاد و جامعه داشته باشد."

کد خبر 106028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز