دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

مواد شوینده از جمله محصولات صنعتی است که در سال‌های اخیر با نوسان قیمت همراه بوده است.

 گرچه پس از آزاد‌سازی قیمت این محصولات نوسان قیمت کمتری را در بازار این محصولات شاهد بوده‌ایم اما از چندی پیش با مطرح شدن بحث هدفمند کردن یارانه‌ها مسئولان این صنعت ثبات قیمت مواد شوینده را مشروط به نحوه اجرای قانون مذکور کرده‌اند.

رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با بیان اینکه در سال جدید تاکنون بحثی در زمینه افزایش قیمت‌ محصولات نداشته‌ایم به ایسنا گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده درصورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف یارانه‌های انرژی، قیمت تمام شده محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به‌طور میانگین10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت.
علی نقیب، تصریح کرد: البته درصورت اجرای درست طرح و بازپرداخت بخشی از عواید طرح به صنعت، این امر موجب افزایش قیمت فروش محصولات نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اما درصورتی که طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا شده و افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان از محل بازپرداخت یارانه‌ها جبران نشود، طبیعتا موجب افزایش قیمت فروش محصولات خواهد شد.نقیب با بیان اینکه تولید محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی ابتدای امسال بهتر از سال گذشته بوده است، گفت: ابتدای سال گذشته به‌دلیل تغییر قیمت‌ها بازار راکد بوده و واحدها با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو شدند، اما خوشبختانه ابتدای سال جدید وضعیت تولید و فروش مناسب بوده است.

کد خبر 105943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز