شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه خدمت صادقانه اساس کارهاست، گفت: شهر ظرفیت‌های زیادی دارد

اما برای به دست آوردن آن باید خدمتی که می‌کنیم صادقانه باشد و اگر اینطور نباشد خیر و برکت در آن نیست و در کنار آن نیز باید خدمت خردمندانه و با عقلانیت و تدبیر باشد.

دکتر محمدباقر قالیباف  دیروز در مراسم اتمام بهسازی بزرگراه‌های چمران و نواب و تجلیل از عوامل آن، ضمن عذرخواهی از اهالی این محورها، عنوان کرد: اهالی حاشیه این بزرگراه‌ها از دو سه سال پیش که کار هنوز شروع نشده بود و بعد آنکه مسیر به کارگاه تبدیل شد،

دچار زحمت شدند که از این‌رو از آنها عذرخواهی می‌کنم اما زندگی جمعی در شهری بزرگ مانند تهران این سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها را دارد و باید بتوانیم با هم مشکلات را حل کنیم.ش

وی در ادامه از دست اندرکاران شهرداری در اجرای این طرح نیز تشکر کرد و افزود: در ایام عید که همه به دید و بازدید و استراحت می‌پردازند همه همکاران من در شهرداری در همه بخش‌ها از 22اسفندماه فعالیت خود را به‌طور شبانه‌روزی آغاز کردند و مانند دوران دفاع مقدس سعی کردند کار را با سرعت و کیفیت مناسب انجام دهند.

شهردار تهران افزود: بزرگراه چمران، نواب و تونل توحید از مراکزی هستند که محل تردد میهمانان خارجی است و باید به‌گونه‌ای ساماندهی می‌شد که مایه آبروی نظام اسلامی ما باشد و این کار انجام شد و مطمئن هستم که در هر محوری در هر کجای تهران کارها شروع شده و فعالیت‌ها در حال انجام است مردم خودشان به‌خوبی می‌توانند قضاوت کنند.

وی خطاب به شورایاران محلات گفت: اگر 6 ماه گذشت و تغییری در سطح محله و منطقه خود احساس نکردید به این معنی است که ما کار خود را به‌خوبی انجام نداده‌ایم و باید از ما توضیح بخواهید تا بتوانیم کار خود را به‌خوبی انجام دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: شهر، ظرفیت‌های زیادی دارد،  اما برای به‌دست آوردن آن باید خدمتی که می‌کنیم صادقانه باشد و اگر اینطور نباشد خیر و برکت در آن نیست،  خدمت صادقانه اساس کار است و در کنار آن خدمت خردمندانه لازم است که با عقلانیت و تدبیر و جامع نگری کارها پیش رود.

وی افزود: باید هم خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم.  هر تلاشی برای رسیدن به هدف کافی نیست و اگر هدف اشتباه باشد ما را زود منهدم می‌کند.قالیباف در ادامه با اشاره به افزایش مسئولیت شورایاران گفت: همه امکانات محلات را در اختیار شورایاری‌ها و هیات امنای محلات که ترکیبی از نخبگان محلات هستند،

قرار می‌دهیم تا خودشان محله خود را اداره کنند و قطعا آنها بیشتر از من می‌دانند مشکلات محلشان چیست و این همان چیزی است که نظام و فرهنگ اسلامی،  امام(ره) و مقام معظم رهبری سفارش کرده‌اند که کار مردم را به‌خودشان بسپاریم و امسال که سال همت و کار مضاعف است بیش از هر سال دیگر به مشارکت شهروندان نیازمندیم.

تجهیز مدارس دخترانه به امکانات ورزشی

محمد باقر قالیباف روز گذشته در حاشیه نخستین همایش ملی سلامت شهری در جمع خبرنگاران گفت: امسال در مجموعه شهرداری تهران گام‌های جدی را در حوزه ورزش همگانی بر می‌داریم.

از این‌رو قصد داریم مدارس دخترانه مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهر تهران را با همکاری آموزش و پرورش به وسایل ورزشی مجهز کنیم. البته این اقدام یک شرط دارد و آن این است که بعد از استفاده دانش‌آموزان، بعد از ظهر‌ها درهای مدرسه به روی بانوانی که در آن محلات زندگی می‌کنند،

باز باشد و حتی اگر آموزش و پرورش یا مدیر مدرسه اعلام کند که پول دستمزد سرایدار مدرسه را که سه،  چهار ساعت بیشتر باید در مدرسه فعالیت کند، نمی‌تواند بپردازد، شهرداری تهران این مبلغ را تقبل خواهد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه امسال نیز بحث توسعه حمل‌ونقل عمومی را در دستور کار داریم،  گفت: امسال قول داده‌ایم تا پایان سال بیش از 18 کیلومتر خط مترو در تهران افتتاح کنیم و 7 خط اتوبوس‌های تندرو نسبت به 4خطی که وجود دارد افزایش دهیم که اینها در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر تهران مؤثر خواهد بود.

بهسازی بزرگراه‌های شهید چمران و نواب پایان یافت

بهسازی بزرگراه‌های شهید چمران و نواب که پیش از تعطیلات سال نو،  آغاز شد با بیش از 50 روز کار شبانه‌روزی توسط معاونت‌های خدمات شهری،  فنی و عمران، زیبا‌سازی‌ و مناطق2، 6، 11، 17، 3 و 10 شهرداری تهران به پایان رسید.

حسین کلخورانی، دیروز در مراسم اتمام بهسازی بزرگراه‌های شهید چمران و نواب با اشاره به 50 روز تلاش شبانه‌روزی بخش‌های مختلف و 6 منطقه در اجرای این طرح گفت: در ایام تعطیلات نوروز در این محور، 110 هزار مترمکعب خاکبرداری، 5/45 کیلومتر اجرای جدول، 17 کیلومتر اجرای سیستم آبیاری و 110 کیلومتر مربع مرمت و روکش آسفالت انجام شد و بیش از 25 هزار تن آسفالت در این محورها توزیع شد.

وی افزود: در بخش فضای سبز 5/19 هکتار به سرانه فضای سبز این محورها و به‌ویژه مناطقی مانند منطقه 17 که سرانه فضای سبز کمی دارد، اضافه شد و 13 هزار و 500 متر مربع پیاده رو در حاشیه بزرگراه‌های چمران و نواب اجرا شد.

کلخورانی خاطرنشان کرد: دیوار صوتی شیشه‌ای بزرگراه چمران به‌زودی نصب می‌شود و همچنین آبشار مصنوعی در این مدت در غرب منطقه ده‌ونک ایجاد شد.

کد خبر 105869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز