جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در روزهای آخر هفته گذشته به‌صورت غیررسمی با افزایش 100تومانی قیمت شیر یارانه‌ای در سراسر کشور کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ما از سطح شهر، از روز چهارشنبه شهروندانی که برای خرید شیر یارانه‌ای به فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌بودند، با درخواست مبلغ 350تومان به جای 250تومان برای هر کیسه شیر مواجه شدند.

این مسئله که بدون اطلاع قبلی به شهروندان صورت گرفت، در برخی موارد باعث بروز بحث‌هایی بین مردم و صاحبان فروشگاه‌های عرضه شیر یارانه‌ای شد. به این ترتیب قیمت شیر یارانه‌ای از اول اردیبهشت‌ماه، 40درصد افزایش یافته‌است.

گزارش خبرنگار ما از شهرستان‌ها حاکی است که این افزایش قیمت علاوه بر تهران در سراسر کشور صورت گرفته‌است. برخی گزارش‌ها علاوه بر افزایش قیمت، از کاهش سهمیه شیر یارانه‌ای واحد‌های عرضه‌کننده در مناطق مختلف نیز حکایت دارد.

از هنگام مطرح شدن طرح حذف یارانه‌ها هرچند برنامه‌خاصی برای افزایش قیمت‌ها در مورد کالاها و خدمات دولتی اعلام نشده ولی برخی نرخ‌ها بدون اعلام قبلی افزایش یافته است. به‌نظر می‌رسد این افزایش از کالاهای پروتئینی آغاز شده است.

در هفته‌های اخیر، برخی اقلام از جمله کره و بستنی نیز افزایش قیمت داشته‌اند. برخی صورت‌حساب‌های ارائه‌شده در مورد خدمات شرکت‌های دولتی نیز از سال قبل تاکنون تغییراتی داشته است که از آن جمله می‌توان به اعمال هزینه‌ای تحت عنوان تبصره3 در صورت‌حساب‌های آب مشترکان اشاره کرد.

در این مورد هنوز هیچ توضیح مشخصی از سوی مقام‌های دولتی اعلام نشده است. هزینه اعمال شده تحت عنوان تبصره3 در صورت‌حساب آب معادل کل هزینه دریافتی آب در واحدهای مسکونی است.

کد خبر 105765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز