همشهری آنلاین: مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌ها کشور در سلسله نشست‌های دوره‌ای خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی به هم اندیشی و رایزنی در باب مسائل مختلف رسانه‌ای کشور پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان این نشست مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری ها با امضاء نامه ای خطاب به سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا خواستار آزادی معصومی نژاد ، خبرنگار ایرانی شدند.

متن این نامه که به امضای همه مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری ها  کشور رسیده است به شرح زیر می باشد:

جناب آقای سیلویو برلوسکنی

نخست وزیر محترم ایتالیا

آن گونه که آگاهید دستگاه قضایی ایتالیا چندی پیش در اقدامی کاملا مغایر با جریان آزاد اطلاعات، آزادی مطبوعات و رسانه ها، بدون داشتن مدرک و مدارکی محکمه پسند و مستند اقدام به دستگیری خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای معصومی نژاد نمود.

این اتفاق سبب شد از یک سو ملت ایران که دارای پیوند دیرینه با ملت فهیم و با فرهنگ ایتالیاست، شگفت زده شود و از دیگر سو ادعای آزادی بیان در کشور ایتالیا هدف تردید جدی دولت و ملت ایران قرار گیرد. اینک ما اصحاب رسانه های جمعی ایران از آن دولت تقاضا داریم به منظور احترام به آزادی بیان و روابط دیرینه دوملت ایران و ایتالیا هرچه زودتر در مسیر آزادی خبرنگار ایرانی که جرم وی تنها و تنها ارایه گزارش هایی مستند و واقعی بوده است اقدام لازم به عمل آورده و با این حرکت دل خانواده رنجیده وی را شاد و ملت ایران را مسرور گردانید. مطمئنا این اقدام انسان دوستانه دولت ایتالیا در روابط دو ملت و دولت موثر خواهد بود.

نامه وزیر ارشادبه همتای ایتالیایی خود برای آزادی معصومی نژاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز 25 فروردین در نامه ای خطاب به ساندروبوندی وزیر فرهنگ ایتالیا ، خواستار آزادی معصومی نژاد خبرنگار زحمت کش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در این نامه خطاب به همتای ایتالیایی خود آورده است: معصومی نژاد که دارای سابقه طولانی اطلاع رسانی در ایتالیاست درکارنامه روشن حرفه ای خود کمترین مشکلی تاکنون نداشته و براساس اتهامی واهی و نادرست بازداشت و در زندان بسر می برد.

 حسینی همچنین در این نامه با ابراز تاسف از دستگاه قضایی ایتالیا که بدون استناد قانونی ، دلیل منطقی و سند معتبر و محکمه پسند به این اقدام غیرمنتظره مبادرت کرده است آن را اقدامی صرفا سیاسی و با اغراض خاص خواند و گفت:  دستگیری معصومی نژاد  را نمی توان امنیتی و قضایی درنظر گرفت .

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه آورده است: این رفتار دستگاه قضایی ایتالیا با اصول اولیه آزادی بیان درکشوری چون ایتالیا که خود را مهد دموکراسی و حقوق بشر می خواند، در تغایر آشکار است.

 حسینی از ساندروبوندی به عنوان یک مقام رسمی و چهره فرهنگی خواسته است بطور جدی ضمن دفاع از حقوق این خبرنگار متعهد و پرتلاش ، موجبات آزادی هر چه سریعتر وی را فراهم کند.

 وی درپایان خاطرنشان کرده است هر گونه تلاش انسان دوستانه همتای ایتالیایی، موجب خرسندی ملت ایران به ویژه اهالی فرهنگ و رسانه و خانواده ایشان و رفع کدورت خبرنگاران مستقل و آزاداندیش خواهد شد.

کد خبر 105677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز