سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: حمیده خیرآبادی، بازیگر سینما و تلویزیون شامگاه دوشنبه درگذشت و 31 فروردین در ردیف 69، قطعه 66 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

خیرآبادی متولد 1303 شهرستان رشت بود و فعالیت هنری‌اش را از سال 1326 با تئاتر فرهنگ آغاز کرده بود. از آثار وی می‌توان به فیلم‌های، سرود تولد، توکیو بدون توقف، کلاه‌قرمزی و پسر خاله، روز واقعه... و سریال‌های پر بیننده پدرسالار و خانه سبز اشاره کرد. خیرآبادی قراربود بعد از6 سال همین جمعه در نقش خودش مقابل دوربین ابوالحسن داوودی در سریال «زمین انسان‌ها» برود.

در مراسم خاکسپاری این هنرمند که بدون‌ اطلاع‌رسانی و ساعاتی بعد از درگذشت او انجام شد، دخترش ثریا قاسمی و هنرمندانی چون علی نصیریان، ابوالحسن داوودی، سینا رازانی، عسل بدیعی، امیرمحمد زند، محسن قاضی‌ مرادی، مهوش وقاری، مائده طهماسبی، صدرالدین شجره، عسل بدیعی، بیتا منصوری، مهری شیرازی و... حضور داشتند.

انجمن بازیگران سینمای ایران هم 31 فروردین در پیامی درگذشت حمیده خیرآبادی بازیگر سینما، تئاترو تلویزیون ایران را تسلیت گفت. در پیام تسلیت انجمن بازیگران سینما آمده است: بهار امسال در آخرین روز فروردین‌ماه، با اندوهی بزرگ رقم خورد و خانواده سینمای کشورمان را به سوگ نشاند.

بانوی دوست‌داشتنی، بانوی همیشه مادر، همیشه مهربان‌ترین مادر، بانوی نادره هنر نقش‌آفرینی، حمیده خیرآبادی هم از میان ما رفت. انجمن بازیگران سینمای ایران در گذشت این بازیگر پیشکسوت و عضو طلایی خود را به خانواده محترم ایشان، همکاران و تمامی هموطنان هنردوست که سال‌های سال با آثار سینمایی و تلویزیونی وی مانوس بوده و زیسته‌اند، تسلیت عرض می‌کند.

حمیده خیرآبادی با نام مستعار «نادره» رکورددار بازیگری در سینمای ایران تاکنون در بیش از 200 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته و 3 بار نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر شده است.

از او در سال 86 به‌عنوان «همیشه مادر سینمای ایران» در جشن بازیگران سینمای ایران تقدیر شد. خیر‌آبادی که توسط تهمینه میلانی تقدیر می‌شد، فقط در یک جمله کوتاه گفت: خدا را شکرمی‌کنم که باز هم شما را می‌بینم.

کد خبر 105602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز