امام جمعه ریاض که چندی پیش با توهین به آیت‌الله سیستانی موجی از اعتراض‌ها را برانگیخت، با عذرخواهی از وی، اعلام کرد که آیت‌الله سیستانی از مراجع سنی بسیار بهتر و باتقواتر است

به گزارش فارس، خبرگزاری عراقی شیعه در خبری اعلام کرد که «محمد العریفی» امام جمعه ریاض که چندی پیش به ساحت آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان در عراق توهین کرده بود، عذرخواهی کرد. این خبرگزاری عراقی در این خبر نوشت: در سایت‌های خبری نواری صوتی منسوب به محمد العریفی منتشر شد و نسخه‌ای از آن به دست ما رسید که وی در آن اعلام کرده است که علمای شیعه باتقواتر از علمای اهل سنت هستند.

بنا براین گزارش، العریفی که از سران وهابی عربستان سعودی است، در ادامه تاکید کرده است که در میان علمای شیعه کسانی هستند که بسیار بهتر از مراجع سنی هستند. عریفی در این سخنان گفته است: تواضع، زهد، دوری از دنیا، اقبال به خدا و ذکر خدا و محبت پیامبر و آل بیت او را حقیقتا نزد علمای شیعه می‌بینیم.

امام جمعه شهر ریاض با اشاره به زهد و ساده زیستی آیت‌الله سیستانی گفت: زمانی‌که تصویر خانه او و زهد و ساده‌زیستی آقای سیستانی را دیدم، دریافتم وی بسیار بهتر از علمای اهل سنت است که شاهانه در کاخ‌ها و قصرها زندگی می‌کنند بنابراین ما اهل سنت باید منصفانه با آنان برخورد کنیم.

العریفی افزود: از دیدگاه شخصی باید بگویم که این شخصیت عالم شیعی در زهد به هدایت نبوی بسیار نزدیک‌تر از عالمان اهل سنت است هر چند در میان علمای اهل سنت هم این افراد را داریم ولی معروف نیستند.

کد خبر 105508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز