همشهری آنلاین: سازمان خطوط هوایی اروپا و شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها بازبینی فوری محدودیت‌های پروازی را در اروپا خواستار شدند

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نوشته شماره امروز روزنامه لوموند در اینترنت، اصلی ترین انجمن خطوط هوایی اروپا متشکل از سی و نه شرکت هواپیمایی اروپایی و شورای         بین‌المللی فرودگاه‌ها دیروز با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه تدابیر کنونی برای تعطیلی فرودگاه‌ها و لغو پروازها بیش از حد معمول است خواستار بازنگری فوری نهادهای مربوطه برای لغو محدودیت‌های پروازی شدند.

این دو سازمان اروپایی با قدردانی از تلاش‌های کمیسیون اروپا، شرکت یوروکنترل، سازمان هوانوردی و مسئولان کشورها برای جدی گرفتن تهدیدهای ایمنی، خواستار بازنگری فوری در محدودیت‌های کنونی فرودگاه‌ها شدند.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی که متشکل از دویست و سی شرکت هواپیمایی و در اختیار داشتن نود و سه درصد از حمل و نقل تجاری بین‌المللی است اعلام کرد لغو پروازها در اروپا روزانه بیش از دویست میلیون دلار به شرکت‌های هواپیمایی زیان وارد می‌کند.

دو شرکت هواپیمایی بزرگ آلمان، لوفت‌هانزا و ایربرلین نیز از عملکرد مسئولان هوایی بعلت عدم محاسبه غلظت خاکستر در جو شدیدا انتقاد کردند.

این دو شرکت در دو روز گذشته پروازهایی داخلی بدون مسافر انجام دادند و مشاهده کردند هیچ زیانی متوجه هواپیماها نشده است.

یک سخنگوی لوفت‌هانزا گفت: ظاهرا تا ارتفاع هشت هزار متری هیچگونه خاکستر آتشفشانی وجود ندارد.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس و سایر شرکت‌ها نیز دیروز تصمیم گرفتند آزمایش‌های مشابهی بدون حمل مسافر انجام دهند.یک فروند هواپیمای ایرباس دیروز از فرودگاه رواسی پاریس عازم تولوز شد و به سلامت بر زمین نشست.یک فروند بوئینگ بریتیش ایرویز نیز دیروز بعد از ظهر حامل رئیس شرکت هواپیمایی برای ارزیابی ابرهای خاکستری بر هواپیماها از فرودگاه هیترو لندن برخاست.

این ابتکارات با کاهش محدودیت‌های هوایی در بسیاری از کشورها همزمان شد. کلیه فرودگاه‌های اسپانیا، بیشتر فرودگاه‌های کرواسی و جنوب فرانسه دیروز بعد از ظهر بازگشایی شدند. شش فرودگاه آلمان نیز برای چند ساعت باز شدند. اتریش و لهستان بخشی از حریم هوایی خود را گشودند.

کد خبر 105475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز