یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کیهان کلهر و دو نوازنده دیگر ایرانی در کنسرت گروه جاده ابریشم به سرپرستی یویوما برنامه‌هایی را در 5 کشور آسیایی اجرا خواهند کرد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  مهر، در این کنسرت که در قالب گروه سیلکرود یا همان جاده ابریشم برگزار می شود علاوه بر کیهان کلهر، وصال عربزاده (نوازنده سه تار) و سیامک جهانگیری (نوازنده نی) نیز به عنوان نوازندگان ایرانی این گروه بین المللی را همراهی می‌کنند.

طبق برنامه گروه سیلکرود تور کنسرت های خود را از روز یکشنبه،29 فروردین، در شهر سئول کره جنوبی آغاز خواهد کرد؛ سپس اعضاء این گروه عازم ماکائو می شوند تا اول اردیبهشت ماه دومین برنامه خود را به روی صحنه ببرند. پس از ماکائو گروه سیلکرود به ترتیب سوم و پنجم اردیبهشت ماه در شهرهای تایپه و کائو هسینگ تایوان به روی صحنه می روند.

در بخش پایانی این تور نیز گروه سیلکرود روز هفتم اردیبهشت در بانکوک و در روزهای نهم و دهم اردیبهشت در سنگاپور به اجرای برنامه می پردازد.

از جمله قطعات این برنامه می توان به اجرای قطعه"شهر خاموش" اثر کیهان کلهر اشاره کرد. همچنین نوازندگان ایرانی این گروه قرار است در این کنسرت ها به اجرای موسیقی ایرانی بپردازند؛ از آنجا که یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های موسیقی ایرانی بداهه نوازی است کلهر به همراه عربزاده و جهانگیری قطعاتی را نیز به صورت بداهه نوازی اجرا می‌کنند.

این کنسرت از شش بخش مختلف تشکیل شده که هر کدام از بخش های برنامه به ترتیب به سرپرستی نوازندگانی چون دون ونگ کیم، احمد عدنان سایگون، گابریلا لنا فرانک، کورنا ترادیشنال، اوسوالد گولیجوو و کیهان کلهر اجرا خواهد شد.

 گروه سیلکرود به سرپرستی یویوما تا کنون جوایز متعددی از جمله 16 جایزه"گرمی" را کسب کرده است. 

کد خبر 105407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز