همشهری آنلاین: کمیته مرکزی حزب مردم پاکستان، رئیس جمهور پیشین این کشور را به دلیل عدم تامین امنیت لازم برای بوتو مسئول ترور وی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، رهبران مرکزی حزب مردم پاکستان با استناد به نتیجه‌گیری‌های گزارش کمیسیون تحقیقات سازمان ملل، پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان را مسئول ترور بی نظیر بوتو، نخست‌وزیر اسبق این کشور معرفی کرده و اعلام داشتند که وی نتوانسته امنیت لازم را برای بوتو تامین کند. [بی‌نظیر بوتو کشته شد]

جلسه گروه مرکزی حزب مردم پاکستان به ریاست مشترک آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان و یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر این کشور در نهاد ریاست جمهوری پاکستان به منظور مذاکره درباره گزارش سازمان ملل برگزار شد.

فرحت الله بابر، سخنگوی رئیس‌جمهور پاکستان گفت که با توجه به گزارش کمیسیون سازمان ملل تردیدی وجود ندارد که مشرف مسئول ترور بی نظیر بوتو است و باید با پیگیرد قانونی مواجه شود.

بابر گفت که گزارش کمیسیون سازمان ملل در حقیقت از موضع حزب مردم پاکستان مبنی بر اینکه مشرف قصد حذف بوتو را داشته، حمایت می‌کند.

وی گفت:‌حزب مردم پاکستان بر عزم و قاطعیت خود برای به محاکمه کشاندن تمام عاملان این اقدام جنایی از جمله مشرف تاکید دارد.

سخنگوی رئیس‌جمهور پاکستان اظهار داشت: کمیته مرکزی حزب از نخست وزیر خواسته است که اقدام حقوقی مناسب را با توجه به گزارش سازمان ملل که از مقام‌ها می‌خواهد مسئولین طرح ریزی و اجرای این ترور را مشخص کنند، انجام دهند.

منابع حزب مردم پاکستان به روزنامه دیلی تایمز گفتند که این حزب تصمیم گرفته که اقدامات حقوقی و دولتی قاطعی را علیه تمام مقام‌های دولتی که نتوانستند امنیت بوتو را تامین کنند انجام دهند.

این حزب هم‌چنین تصمیم گرفته که اقدامات سازمانی علیه تمام مقام‌های مسئول تامین امنیت بوتو انجام دهد.

این در حالی است که ممکن است هیچ توافقی در خصوص نقش دیگر شخصیت‌های سیاسی اشاره شده در سازمان ملل که شامل چودری پرویز الهی و رحمان مالک هستند حاصل نشود.تصمیم نهایی احتمالا در جلسه آتی این کمیته حاصل خواهد شد.

این منابع تاکید کردند که اقداماتی علیه خسرو پرویز، وزیر امور داخلی پنجاب و عرفان الهی و سعود عزیز، مقام‌های وقت راوالپندی، سرتیپ ایجاز شاه، ‌کمال شاه، معاون وقت وزیر کشور و هم‌چنین سرگرد امتیاز و دیگر مقام‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 105380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز