گروه سیاسی: نهادهای نظامی کشور در اطلاعیه‌های جداگانه 29 فروردین روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی را گرامی داشتند

ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای، اشراف اطلاعاتی و آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح به‌ویژه ارتشیان غیرتمند و دلاور را عامل شکست راهبردها و اهداف نظام سلطه و قدرت‌های شیطانی و فرامنطقه‌ای علیه ایران اسلامی دانست.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: آمادگی همه جانبه و توانمندی‌های خارق العاده ارتش و سایر نیروهای مسلح و هوشیاری و هوشمندی آنان در عرصه رویارویی با تهدیدات فراروی انقلاب و نظام به‌گونه‌ای است که هر نوع ماجراجویی، تعرض و تجاوز بیگانگان و دشمنان ملت ایران را با پاسخ سریع، سخت، قاطع و ویران‌کننده مواجه خواهد ساخت.

در پایان این اطلاعیه  چنین آمده است: ارتش غیرتمند همراه با سپاه سلحشور، دریادل و سایر نیروهای مدافع انقلاب، باهمت مضاعف و مجاهدت روز افزون خود، راهبردها و انتظارات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در حوزه دفاعی - نظامی و امنیتی کشور را رقم خواهند زد و یاس، ناامیدی و سردرگمی را همچنان واقعیت انکارناپذیر جبهه ضد‌انقلاب و اردوگاه دشمنان ملت ایران قرار می‌دهند.

دژ مستحکم نظام

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی با انتشار بیانیه‌ای از ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بنیان مرصوص ایران سرافراز و دژ مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

در این بیانیه با اشاره به توطئه‌ها و تهدیدات فزاینده‌ دشمنان علیه ایران اسلامی آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین عوامل بازدارنده دشمنان است که در هنگامه‌ خطر بسان صاعقه بر سر متجاوزین فرود خواهد آمد.

کانون نورانی فرزندان مسلح

سازمان بسیج مستضعفین نیز در بیانیه‌ای روز ارتش و نیروی زمینی را تبریک گفت.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ارتش اسلام، این کانون نورانی فرزندان مسلح جمهوری اسلامی ایران، پس از پشت‌سر گذاشتن سال‌ها امتحان، امروز همانند خورشیدی است که بر سرتاسر کیان اسلامی‌مان می‌درخشد؛ ارتشی که در 8سال حماسه و خون همچون شکوفه در میان خاکریزهای جنوب و غرب کشور شکفت و در کنار سپاهیان و بسیجیان جان بر کف در برابر تمامی کفر ایستاد و با اتحاد همه جهانخواران و متجاوزان به مقابله برخاست و در صفحات زرین افتخارات کشورمان جاودانه گشت.

قلدرها کم می‌آورند، داد می‌زنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه کنفرانس خلع سلاح تهران با اشاره به تهدیدات اوباما گفت: بهتر بود رئیس‌جمهور آمریکا خود را در گرداب هسته‌ای غرق نمی‌کرد. سرلشکر حسن فیروزآبادی در ادامه با اشاره به ضرب المثلی مبنی بر اینکه زمانی که قلدرها کم می‌آورند، داد می‌زنند، گفت: داد زدن اوباما نشان‌دهنده کم آوردنشان در مقابل بیداری و گسترش عدالت ملت‌ها نسبت به حقوق خود است.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه رسانه‌های روسیه ادعا کردند آمریکا و اسرائیل در چند ماه آینده حمله خواهند کرد، گفت: باید از اسرائیل و آمریکا پرسید که آیا توان چنین کاری را دارند یا خیر؟ ما نزدیک به 10 سال است که آماده شده‌ایم نیروها و تجهیزات آمریکا را منهدم کنیم. فیروزآبادی تصریح کرد: ‌اگر آمریکا اشتباه کند و به ایران حمله کند قطعاً هیچ سربازی از آنها زنده نخواهد ماند.

ناوهای هواپیمابر آمریکا لگنی بیش نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه آمادگی بسیج در حد اعلا است، گفت: تهدیدهای آمریکا صدایی است که از مرده بلند می‌شود.محمدرضا نقدی در حاشیه سیزدهمین جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان مبتکر بسیجی در جمع خبرنگاران افزود: ناوهای هواپیمابر آمریکا لگنی بیش نیست.

وی افزود: آمریکا در گذشته قوی‌تر بود ولی نتوانست در رابطه با تهدیدهای خود کاری انجام دهد، امروز که بسیج قوی‌تر شده، آمریکا نیز ضعیف‌تر شده است.سازمان بسیج مستضعفین با انتشار بیانیه‌ای فرا‌رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به سرافرازان ارتشی و آحاد ملت تبریک و تهنیت گفت.

انجام رزمایش ولایت 89 در آب‌های جنوب

امیردریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز در مراسم صبحگاه مشترک در جمع دریادلان نیروی دریایی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه و جهان معرفی کرد و مکتبی بودن، انقلابی بودن و ایثارگری و شهادت‌طلبی را از ویژگی‌های ارتش ایران دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رویارویی نابرابر ناوشکن سهند و سبلان و ناوچه جوشن در 29 فروردین سال 67 با رزم ناوهای آمریکای جنایتکار اشاره کرد و مقاومت جانانه و شهادت طلبی کارکنان غیور آنها در مقابل متجاوزین آمریکایی را جامه عمل پوشاندن به شعار هیهات‌من الذله امام حسین (ع) دانست و گفت: دریادلان نیروی دریایی در شرایط کنونی و در همه زمان‌ها باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

سیاری با اشاره به رزمایش ولایت 89 که به‌زودی در آب‌های جنوب و سواحل دریای عمان آغاز خواهد شد، تاکید کرد: نمایش قدرت دفاعی و بازدارندگی در قالب اجرای رزمایش‌های موفق خواهد توانست قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشورهای استکباری بکشد.

کد خبر 105323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز