همشهری آنلاین: با افتتاح کارخانه شیشه فلوت فارسجین قزوین توسط معاون اول رییس جمهور ، میزان تولید شیشه ایران سالانه به بیش از 900 هزار تن افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر میزان تولید شیشه جام در کشورمان سالانه بیش از 720 هزار تن است که با راه اندازی این کارخانه سالانه 180 هزار تن به ظرفیت تولید شیشه جام کشور افزوده می شود.

این کارخانه می تواند شیشه های دو تا 15 میلی متری مورد نیاز کشور را به روش فلوت تولید کند. بخش خصوصی کشور برای راه اندازی این کارخانه در استان قزوین، بیش از 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی کرده است.

کارخانه شیشه فلوت فارسجین قزوین در زمینی به مساحت 70 هکتار احداث شده و با اشتغالزایی مستقیم برای 800 نفر از جوانان کشورمان بصورت غیرمستقیم نیز برای هفت هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

از آنجا که محصول عمده شرکت فلوت شیشه قزوین با استفاده از آخرین فناوریهای روز دنیا تولید می شود مقرر است نخستین محموله صادراتی شیشه کشورمان از این کارخانه به کشورهای اروپایی صادر شود.

عملیات احداث کارخانه ای که روز جاری توسط معاون اول رییس جمهور کشورمان افتتاح شد ، در سال 83 آغاز گردید. سالانه 30 درصد از محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای اروپایی صادر خواهد شد.

استان قزوین دارای یازده معدن فعال در ارتباط با استخراج ماده سیلیس برای تولید شیشه است که حدود 60 درصد سیلیس مورد نیاز کشور را تامین می کند.

ذخایر سیلیس این استان که یکی از مواد اولیه تولید شیشه محسوب می شود 22 میلیون و 843 هزار تن برآورد شده است. مهمترین معادن فعال در زمینه استخراج سیلیس در استان قزوین شامل معدن سیلیس قرمزآباد، سیلیس کسیه جین، سیلیس میزوج، سیلیس زاجکان و سیلیس شورجه است.

ارزش شیشه تولیدی در کشور در سال حدود یک میلیارد دلار است و سهم استان قزوین در این صنعت حدود 500 میلیون دلار برآورد می شود این در حالی است که حدود 40 درصد این تولیدات به صادرات اختصاص دارد.

این کارخانه در منطقه فارسیجان قزوین در 25 کیلومتری شهرستان تاکستان قرار دارد و با افتتاح آن توسط معاون اول رییس جمهور تولید شیشه خود را به روش فلوت(شناور) آغاز کرد.

کد خبر 105300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز