همشهری آنلاین: مشترکانی که بیش از الگوی مصرف برق استفاده کنند به ازای هر کیلووات ساعت باید 832 ریال بپردازند.

وزیر نیرو با اعلام مطلب فوق به ایلنا افزود: ما طرحی را به دولت ارائه داده‌ایم که بر اساس آن تعرفه برق تجاری و همچنین سه دهک بالای جامعه باید 832 ریال به ازای هر کیلوات ساعت افزایش یابد.

مجید نامجو گفت: به این ترتیب چه یارانه‌ها هدفمند شود چه نشود این طرح به اجرا در می‌آید. به این ترتیب قیمت برق آزاد 832 ریال در هر کیلووات تعیین شده است.

قیمت برق به طور متوسط در هر کیلوات ساعت حدود 17 تومان است. مشترکانی که کمتر از 200 کیلووات ساعت یعنی مطابق الگوی مصرف برق مصرف کنند باید به ازای هر کیلووات ساعت 95 ریال و مشترکان پرمصرف به ازای هر کیلووات ساعت 155 ریال قیمت برق را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این قیمت قیمت تمام شده برق است یا خیر گفت: قیمتی که تعیین شده قیمت آزاد برق است اما این رقم ربطی به قیمت تمام شده و واقعی برق ندارد.

البته ما در جلساتمان قیمت تمام شده برق را برآورد کرده‌ایم اما هنوز قصد نداریم این رقم را اعلام کنیم و بهتر است برای اعلام آن منتظر نتیجه نهایی طرح هدفمندی یارانه‌ها باشیم.

نامجو در پاسخ به این سئوال که آزاد کردن قیمت برق برای سه دهک بالا و افزایش تعرفه برق تجاری چقدر از مشکلات وزارت نیرو برای تادیه بدهی‌ها را حل می‌کند گفت: در روزهای پایانی سال مصوبه خوبی داشتیم و قرار شد حدود 300 میلیارد تومان از بدهی مان را نقدی پرداخت کنیم و با وام 1500 میلیارد تومانی که از بانک‌ها می‌گیریم برای طلبکارانمان کارسازی کنیم و پروژه بدهیم.

وزیر نیرو در پاسخ به این سئوال که تعرفه‌های جدید از چه زمانی اجرایی می‌شود گفت: اجرایی شدن این پیشنهاد موکول به تصویب دولت شده است. ما پیشنهاداتمان را داده‌ایم و رئیس‌جمهور هم قول داده به دلیل شرایط ویژه صنعت برق قبل از هدفمندی یارانه‌ها فکری برای ما بکنند. به این ترتیب در انتظار تصویب این پیشنهاد در دولت هستیم.

کد خبر 105288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز