همشهری آنلاین: نخست وزیر مالزی با تکذیب اخبار رسانه‌های غربی تصریح کرد، دولت متبوع وی تصمیمی برای توقف فروش بنزین به ایران اتخاذ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس نخست وزیر مالزی اخبار رسانه های غربی در مورد اقدام این کشور برای جلوگیری از صادرات بنزین به ایران را رد کرد.

خبرگزاری رسمی مالزی، برناما اعلام کرد نجیب رزاق گزارش های منتشر شده از قول وی مبنی بر توقف فروش بنزین به ایران را تکذیب کرده است.

روز گذشته رسانه های غربی از جمله رویترز به نقل از وی نوشتند، مالزی با توجه به تحریم های در راه آمریکا علیه ایران رسماً فروش بنزین به ایران را متوقف کرده است.

رویترز در روز پنج شنبه نیز به نقل از یکی از مقامات شرکت پتروناس مالزی اعلام کرده بود این شرکت فروش بنزین به ایران را متوقف کرده است.

در عین حال بر اساس گزارش برناما نجیب در مصاحبه با خبرنگاران مالزیایی گفت پتروناس در اواسط مارس از طریق طرف سوم به ایران بنزین فروخته است اما از آن زمان تاکنون درخواستی از ایران مطرح نشده است.

وی صریحا همراهی این کشور با امریکا برای تحریم بنزین ایران را رد کرد و گفت: «این صحیح نیست. این تصمیمی نیست که پتروناس گرفته باشد. این شرکت در زمینه فروش نقطه ای به ایران فعالیت داشته و تاکنون درخواست جدیدی مطرح نشده است».

وی افزود:«من متعجب شدم که سر و صدای زیادی در این زمینه بلند شده است.»

نخست وزیر مالزی در ادامه گفت: این یک معامله تجاری بوده است و اگر درخواست های جدید برای فروش نقطه ای بنزین باشد این مربوط به طرفین است که در مورد آن تصمیم بگیرند.

نجیب بر حق برخورداری ایران از انرژی هسته ای تاکید کرده است اما امریکا و برخی کشورهای غربی به بهانه فعالیت های هسته ای ایران خواهان اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور هستند.

به عقیده برخی تحلیلگران فعالیت های هسته ای ایران بهانه ای برای امریکا جهت اعمال فشار به این کشور و تضعیف و کاهش قدرت منطقه ای آن است.

کد خبر 105285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز