جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

پرسپولیس در تبریز در حالی به تساوی یک بر یک رسید که در دقایق پایانی چند بار تا آستانه زدن گل پیروزی پیش رفت؛ ‌با وجود این تیم میهمان به هیچ وجه شروع خوبی نداشت

تراکتورسازی که هوادارانش سکوهای ورزشگاه یادگار امام را ساعاتی قبل از بازی پر کرده بودند، بازی را با انگیزه بیشتری شروع کرد و مطابق انتظار، خیلی زود میدان را در اختیار گرفت. پرسپولیس اما که چند تغییر اجباری در ترکیبش داشت، در شروع بازی حرفی برای گفتن نداشت.

دایی به جای شیث مصدوم از مجتبی شیری در قلب دفاع استفاده کرده بود و برادرش مهدی، جانشین کریم باقری شده بود که روی نیمکت قرار داشت. جلال اکبری هم در دفاع چپ جانشین ابراهیم شکوری محروم شده بود.

تراکتور در نیم ساعت نخست چند موقعیت خوب داشت که بهترین آنها شوت پولادی از گوشه محوطه جریمه بود. سرانجام میزبان در دقیقه 38 مزد برتری‌اش را گرفت و به گل رسید.

در این لحظه حقیقی با خروجی سریع توانست ‌ اولروم  را  در موقعیت تک به تک مغلوب کند،   ولی اشتباه عجیب جلال اکبری که به جای دفع توپ شروع به حرکت کرد به خیرخواه فرصت داد دروازه خالی را باز کند. در دقایق کوتاه باقیمانده تا پایان نیمه اول، پرسپولیس برای جبران گل خورده جلو کشید ولی نتوانست دروازه تراکتور را تهدید کند.

حکایت نیمه دوم کاملا متفاوت بود؛ دایی برای فرار از شکست، کریم باقری را که در هفته گذشته به‌دلیل مصدومیت نتوانسته بود در کنار تیم تمرین کند، جانشین مهدی شیری کرد که در نیمه اول به ندرت دیده شد. پرسپولیس با این تعویض بازی را بهتر از میزبان شروع کرد و خیلی زود به گل تساوی رسید.

در دقیقه 56 خلیلی پس از حرکت پا به توپ از بین چند مدافع، پاس زیبایی برای هادی نوروزی فرستاد و این مهاجم در موقعیت تک به تک توپ را از بالای سر ثابتی به درون دروازه فرستاد. کمالوند که تیمش تحت فشار بود، خیرخواه و جاسم کرار را از زمین بیرون کشید ولی این تعویض‌ها هم نتوانست حملات پرسپولیس را متوقف کند. دقایقی پس از گل،  خلیلی که بهترین بازیکن زمین بود، با شوتی از پشت محوطه جریمه فاصله‌ای تا زدن گل دوم نداشت.

حملات پرسپولیس در دقایق پایانی اوج گرفت و کریم باقری در دقیقه 91 می‌توانست با ضربه سر تیمش را به 3 امتیاز برساند ولی ثابتی توپ را به کرنر فرستاد. علی دایی که بابت از دست رفتن این فرصت حسرت زیادی خورد، برای حفظ رتبه سوم تیمش باید منتظر نتیجه بازی روز دوشنبه استقلال مقابل ذوب آهن باشد.

پرسپولیس با این تساوی 51 امتیازی شد و باید امیدوار باشد تا استقلال در ورزشگاه آزادی حریف اصفهانی‌اش را شکست ندهد. دیروز استیل آذین هم که به‌دنبال سهمیه آسیاست نتوانست به پیروزی برسد و در ورزشگاه اکباتان مقابل تیم ته‌جدولی ابومسلم به تساوی بدون گل رسید.

علی دایی پس از این بازی با اشاره به حضور پرشور تماشاگران تبریزی گفت: حضور تماشاگران باعث شد تا در نیمه نخست اصلا خوب ظاهر نشویم اما در نیمه دوم و پس از آنکه بازیکنان به شرایط ورزشگاه عادت کردند، بهتر بودیم و چندین موقعیت گلزنی داشتیم که از دست دادیم.

وی در مورد کیفیت بازی افزود: به‌نظر من مردم امروز شاهد یک بازی خوب بودند.از حاشیه‌های این بازی می‌توان به تشویق علی دایی و کریم باقری از سوی تماشاگران تبریزی و حضور نماینده باشگاه گالاتاسرای ترکیه در ورزشگاه اشاره کرد.

پیروزی‌های مهم فولاد و شاهین

در میان تیم‌های ته جدولی هم فولاد و شاهین با کسب 3 امتیاز، گام مهمی برای بقا برداشتند. فولاد که در اهواز در 20 دقیقه نخست 2 گل از پاس دریافت کرده بود، درنهایت به پیروزی 3 بر 2 رسید تا 37 امتیازی شود.

شاهین هم با 2 گل نیمه دوم در زمین پیکان در قزوین به پیروزی رسید تا 36 امتیازی شود. فولاد و شاهین با این پیروزی‌ها به‌ترتیب به رده یازدهم و دوازدهم صعود کردند و بالاتر از پاس و مقاومت ایستادند. در حال حاضر، مس و راه آهن با یک بازی کمتر در رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم هستند.

ابومسلم هم با تساوی مقابل استیل آذین

28 امتیازی شد و به رده هفدهم صعود کرد،  با وجود این به‌نظر نمی‌رسد که این یک امتیاز برای نجات مشهدی‌ها کافی باشد. استقلال اهواز هم که در زمین انزلی با یک گل مغلوب شد با 28 امتیاز به قعر جدول رفت تا نامزد اول سقوط باشد.

نتایج بازی‌های 27 فروردین

تراکتورسازی یک - پرسپولیس یک
‌خیرخواه ( 38) برای تراکتور سازی، نوروزی( 56)برای پرسپولیس
فولاد خوزستان 3 - 2 پاس همدان 
شیرزاد( 45)، رمضانی( 60)، سرلک( 80) برای فولاد
‌کاملی(‌2،گل به خودی)، یاد‌گاریان(19) برای پاس
مقاومت سپاسی 1 - 4 صبای قم
‌کوهنورد (84) برای مقاومت
‌محمدرضایی(21،66)، حقی (59)،  نوری( 74)برای صبا
پیکان قزوین 0 - 2 شاهین بوشهر 
تنهایی( 66)، عبدی( 77)
ملوان بندرانزلی 1 - 0 استقلال اهواز
آلوز دسوزا( 79)
استیل آذین تهران 0 - 0 ابومسلم مشهد

کد خبر 105210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز