کمیته تحقیق سازمان ملل در گزارشی درباره ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان با متهم کردن دولت مشرف به سهل‌انگاری برای تامین امنیت وی، اعلام کرد امکان جلوگیری از ترور وی وجود داشت.

این کمیته اعلام کرد که دولت این کشور درصورت اجرای تدابیر کافی می‌توانست از وقوع این حادثه جلوگیری کند. بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان در 27 دسامبر 2007 طی تبلیغات انتخاباتی خود در شهر راولپندی ترور شد.

در گزارش کمیته تحقیقات سازمان ملل در خصوص ترور بی‌نظیر بوتو آمده است: بی‌نظیر بوتو در اثر عملیات انتحاری یک نوجوان 15 ساله کشته شده و این عامل انتحاری موفق شده در کنار خودروی حامل بوتو خود را منفجر کند.

هیچ کس باور نمی‌کند که این نوجوان به تنهایی دست به این اقدام زده باشد. در این گزارش همچنین آمده است: برخی از مقام‌های بلندپایه دولتی پاکستان تلاش داشتند تا موانعی بر سر راه تحقیقات کمیسیون ایجاد کنند. این مقام‌ها مانع دسترسی اعضای کمیته به منابع اطلاعاتی و نظامی بودند.

در این گزارش اشاره‌ای به مسئولان قتل بوتو نشده اما به‌طور ضمنی اشاره به این موضوع دارد که نمی‌توان نقش‌ نهاد‌های امنیتی پاکستان را در وقوع این حادثه نادیده گرفت. روز گذشته همچنین حمله انتحاری به بیمارستانی در پاکستان باعث کشته شدن حداقل 8 نفر و زخمی شدن بیش از 38 نفر دیگر شد.

کد خبر 105198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز