جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش آخرین مصوبات این شورا در مورد تغییر اصلاح ساختار آموزش و پرورش را تشریح کرد.

نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در آخرین جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش تصمیم بر این شد که تغییر ساختار و تغییر محتوا در تحول بنیادین و به‌صورت همزمان صورت گیرد.

وی در توضیح بیشتر این مصوبه، خاطرنشان کرد: به این نحو که زمانی که تغییر ساختار صورت می‌گیرد، تغییرات محتوایی همانند برنامه سند ملی آموزش، درس ملی و شیوه ارزشیابی هم صورت می‌گیرد و همه با هم تغییر کند.

دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: بر همین اساس از مهر ماه سال 89 مراکز پیش‌دانشگاهی را به‌صورت فعلی نخواهیم داشت و این مراکز در دبیرستان‌های کشور ادغام خواهند شد و دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه برای پر شدن 12 سال تحصیلی کامل در همان دبیرستان در چهارم متوسطه تحصیل خواهند کرد و بدین صورت از سال آینده تحصیلی مقطع متوسطه، چهار ساله می‌شود.

وی درباره آخرین تغییرات اصلاح ساختار که ورود پیش‌دبستانی به آموزش رسمی بخشی از آن بود نیز یادآور شد: از سال تحصیلی91ـ 90، پیش‌دبستانی وارد مقطع ابتدایی خواهد شد و کلاس پنجم ابتدایی به کلاس ششم تبدیل می‌شود، لذا از امسال پیش‌دبستانی وارد سیستم رسمی نخواهد شد.

اصلاح ساختار، منوط به تصویب در مجلس

در همین حال، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهار نظر‌هایی مبنی بر اعلام زمان اجرای طرح اصلاح ساختار آموزشی از سوی برخی مسئولان آموزش و پرورش گفت: طرح اصلاح ساختار آموزشی کشور نیازمند قانون‌شدن است که قطعا وقتی طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی به بررسی و تصویب نرسیده است، اجرایی نمی‌شود.

علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: اظهار نظرهای اینچنینی و مختلف و بعضا متضاد در طول چند ماه اخیر از سوی مسئولین آموزش وپرورش بر ابهام دراجرای این طرح می افزاید و باعث سرگردانی دانش آموزان و اولیای آنها شده است.

وی گفت: ما در مجلس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فاقد ظرفیت اجرایی می‌دانیم که این موضوع را به حاجی‌بابایی هم اعلام کرده‌ و از وی خواسته‌ایم تا نسبت به این مسئله دقت کند.

کد خبر 105188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز