مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

براساس تصمیم جدید دولت، حقوق کارمندانی که از تهران به شهرهای کوچک منتقل شوند، 25 تا 50درصد افزایش پیدا خواهد کرد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با اعلام این خبر، از تصویب اعطای تسهیلات به کارمندانی که از تهران به شهرهای دیگر مهاجرت کنند، خبر داد.

لطف‌الله فروزنده در حاشیه جلسه 25 فروردین  هیأت دولت در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مصوبه‌ای در دولت به تصویب رسیده و جدول امتیازاتی برای کارمندانی که به شهرهای دیگر مهاجرت کنند، در نظر گرفته شده است که براساس آن هر چه منطقه مورد نظر کارمند به مناطق محروم نزدیک‌تر باشد از خدمات بیشتری بهره می‌برد.

وی گفت: بخش نخست این مصوبه به حقوق مربوط می‌شود؛ مهاجران به شهرهای دیگر فوق‌العاده‌های بیشتری به دست می‌آورند و بین 25 تا 50 درصد حقوقشان افزایش می‌یابد.
فروزنده بخش دوم مصوبه انتقال کارمندان و مدیران دولتی را به امنیت شغلی و تبدیل وضع آنها مربوط دانست و افزود: رتبه کسانی که از تهران مهاجرت کنند، ارتقا می‌یابد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: بخش دیگر این است که تصدی این افراد برای پست‌های بلاتصدی با اولویت خواهد بود. فروزنده افزود: بخشی از این مصوبه مربوط به تسهیلات، مسکن، وام و امکاناتی است که فرد می‌خواهد تا  در شهر جدید اسکان یابد.

وی بخش دیگر این مصوبه را مربوط به فرزندان کارمندان مهاجر به خارج از تهران بیان کرد و گفت: برای مثال وزارتخانه‌های آموزش عالی و آموزش و پرورش تسهیلاتی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند.

فروزنده افزود: در عین حال هم‌اکنون کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده است که برای تسهیل انتقال کارمندان و غیرکارمندان به خارج از تهران برنامه‌ریزی کند تا با ارائه تسهیلات به راحتی منتقل شوند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: همچنین قرار شده است وزارت مسکن و شهرسازی رقم تسهیلات مسکن برای مهاجران را متناسب با منطقه و شرایط آن منطقه اعلام کند.

کد خبر 105157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز