چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

به گفته وزیر نیرو، هم‌اکنون پیشنهاد 5/2 برابر شدن قیمت برق به دولت ارائه شده است

مجید نامجو 25 فروردین در حاشیه جلسه دولت پیش‌بینی کرد اختلاف دولت و مجلس
هرچه زودتر برطرف و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی شود. وی درخصوص رقم پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق توضیح داد: درخصوص قیمت برق پیشنهاد وزارت نیرو به ازای هر کیلووات ساعت 43 تومان به جای 16 تومان کنونی است همچنین در مورد آب نیز بسته قیمتی طراحی شده که در دست بررسی است.

به گفته نامجو در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده راندمان نیروگاه‌ها به 45 درصد و تلفات شبکه برق از 18 به 14 درصد کاهش یابد.

جلسه ویژه برای پرداخت بدهی

در همین حال، 25 فروردین اعلام شد که وزیر نیرو برای یافتن راه‌های پرداخت بدهی‌ وزارت نیرو با رئیس‌جمهور جلسه ویژه تشکیل می‌دهد.به گزارش ایلنا، پیش‌بینی شده است 26 فروردین  وزیر نیرو به همراه برخی از معاونین ذیربط خود در جلسه‌ای با محمود احمدی‌نژاد راهکارهای حل بحران بدهی‌های وزارت نیرو را بررسی کنند.

پیش از این وزیر نیرو وعده داده بود با افزایش قیمت برق و هدفمندی یارانه‌ها بخش مهمی از مشکلات کنونی وزارت نیرو حل خواهد شد. محمد پارسا رئیس هیأت‌مدیره سندیکای صنعت برق گفته، ما هنوز در حال تلاش برای نقد کردن مطالباتمان از دولت هستیم و بحران کارخانه‌های تولید‌کننده تجهیزات برق، فشار زیادی را بر اعضا وارد کرده است.

کد خبر 105152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز