چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

استقلال با تکرار پیروزی 2 بر یک مقابل الاهلی عربستان در بازی برگشت توانست یکی از 16 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا باشد و حالا فرصت خوبی دارد تا به‌عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کند.

استقلال با این پیروزی 11امتیازی شد و صدر جدول گروه A را بدون توجه به نتیجه بازی دیشب الغرافه و الجزیره حفظ کرد. استقلال درصورت سرگروهی در تک بازی حساس مرحله یک هشتم نهایی، میزبان خواهد بود.

صمد مرفاوی قبل از شروع بازی تردیدهایی در مورد انتخاب ترکیب اصلی داشت ولی در نهایت ترکیب موفق هفته‌های قبل را به زمین فرستاد. بدین‌ترتیب محمد محمدی، امیر حسین صادقی و سید صالحی در ترکیب اصلی قرار گرفتند و هر سه، نمایش خوبی داشتند. آبی پوشان با آرایش 2-4-4  در همان نیمه اول کار را تمام کردند.

در دقیقه 25 سیدصالحی روی پاس عالی فرهاد مجیدی تک به تک شد و با یک بغل پای خوب توانست استقلال را پیش بیندازد. الاهلی تنها 10 دقیقه بعد به خاطر خطای اکبرپور صاحب یک ضربه پنالتی شد و ویکتور، مهاجم برزیلی آن را تبدیل به گل مساوی کرد. اما لحظاتی قبل از پایان نیمه اول، امیر حسین صادقی کرنر جان‌واریو را با ضربه سر تبدیل به گل پیروزی قهرمان فصل پیش ایران کرد.

در نیمه دوم، استقلالی‌ها بیشتر به فکر کنترل بازی بودند. با وجود این، مهاجمان این تیم چندبار می‌توانستند برتری تیم‌شان را بیشتر کنند. بهترین فرصت استقلال در نیمه دوم،  موقعیت تک به تکی بود که آرش برهانی تازه‌وارد از دست داد. او دقایقی پس از آنکه جانشین مجیدی شد، در تلاش برای عبور از دروازه‌بان حریف مکث زیادی داشت تا مدافع میهمان فرصت کند ضربه آرام او را از خط دروازه بیرون بکشد. بهترین فرصت الاهلی در نیمه دوم ضربه کاشته مارسیو  بود که با فاصله بسیار کمی به بیرون رفت.

مرفاوی برای حفظ برتری تیمش کیانوش رحمتی را به جای سید صالحی به زمین فرستاد و این کمک کرد حملات الاهلی تا حد زیادی مهار شود. ورود رینالدو به جای جان‌واریو در دقایق تلف شده آخرین حرکت مرفاوی برای حفظ پیروزی بود.

مرفاوی پس از این پیروزی گفت: بازی سنگین و سختی بود. الاهلی کیفیت خوبی داشت ولی ما فوتبال قابل قبولی به نمایش گذاشتیم.سرمربی استقلال اضافه کرد که تیمش در بازی آخر هم با تمام قوا بازی می‌کند تا سرگروه شود.

کد خبر 105150

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز