چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه احمدی نژاد اسفند ماه نامه‌اش را به اوباما نوشته است، گفت: این نامه هیچ ربطی به تهدیدات اخیر هسته‌ای اوباما ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، این دومین نامه رئیس جمهوری ایران به همتای آمریکایی‌اش است. پیش از این احمدی‌ نژاد بعد از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای وی نامه نوشت. [ پیام رئیس‌جمهور به مناسبت پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا] بعد از مدتی محتوای این نامه از سوی رسانه‌ها افشا شد.

اوباما در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود که به موقع به این نامه پاسخ خواهد داد اما این اتفاق نیافتاد. [اوباما: به نامه احمدی نژاد، جواب مناسب خواهم داد] اما رئیس دفتر رئیس جهموری ایران اینبار خبر از ارسال نامه دوم احمدی نژاد به اوباما داد.

به گزارش مهر، اسفندیار رحیم مشایی چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص محتوای نامه رئیس جمهور به اوباما اظهار داشت: این نامه اسفند ماه نوشته شده است و رئیس جمهور در این نامه براساس ادعای اوباما برای اصلاح و تغییر سئوالاتی را مطرح کرده است.

مشایی با بیان اینکه رئیس جمهور از اوباما در این نامه پرسیده است که چه اتفاقی برای برج‌های دوقلو افتاد که به عراق و افغانستان حمله کرد، گفت: بعد از آن هم نتایج عملکردی که آمریکایی‌ها در منطقه داشتند تماماً در جهت بی ثباتی و ناامنی در منطقه بود.

وی گفت: رئیس جمهور در بخش دیگری از این نامه از اقدامات تروریستی آمریکا سئوال کرده و از او خواسته است که نحوه مبارزه با تروریسم را از ایران یاد بگیرد.

مشایی با اشاره به اینکه منتظر پاسخ و توضیحات اوباما هستیم ، گفت: سئوالات رئیس جمهور در این نامه، سئوالات شخصی آقای احمدی نژاد نیست بلکه سئوال همه ملت ایران و ملت‌های منطقه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که آیا این نامه در واکنش به اظهارات اخیر اوباما در مورد تهدید با سلاح هسته‌ای نوشته شده است گفت: این نامه در اسفندماه نوشته شده است اما اوباما اخیراً تهدید با سلاح هسته‌ای را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه این دومین نامه‌ای بود که رئیس جمهور به دولت آمریکا نوشت، عنوان کرد: این نامه به منزله دیپلماسی عمومی است یعنی تاثیرگذاری بر روی افکار بین‌المللی و ملت های منطقه است.

وی تاکید کرد: هدف رئیس جمهور از نوشتن این نامه این است که جهانیان نگاه جمهوری اسلامی ایران را خوب درک کنند و هم نقدی به سیاست‌های بوش در منطقه باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که نقش شورای عالی ایرانیان در تبیین فرهنگ ایران و برطرف کردن مشکلات ایرانیان خارج از کشور چگونه است، گفت: با توجه به اینکه ایرانیان جمعیت فراوانی را در کل دنیا به خود اختصاص داده‌اند و در همه کشورها به ویژه اروپا و آمریکا هستند در کیفیت و سطح زندگی آنها از نظر علمی و اقتصادی حائز اهمیت است.

مشایی با بیان اینکه ما هم اکنون چند میلیون ایرانی خارج از کشور داریم و دولت باید از ظرفیت‌های آنان بهره ببرد، گفت: طبیعتاً مشکلاتی نیز بر سر راه آنها وجود دارد که بنده به عنوان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان موظف به پیگیری وضعیت آنها و حل مشکلاتشان شده‌ام.

وی در پایان اعلام کرد: به دلیل اینکه ساعات کار کشورهای مختلف با ایران متفاوت است ما یک شماره تلفن 24 ساعته به شماره 0098212777 را برای تماس آنها و برطرف کردن مشکلاتشان در طول شبانه روز در نظر گرفته‌ایم تا به راحتی بتوانند مشکلاتشان را با ما مطرح و برای حل آن اقدام کنند.

کد خبر 105116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز