سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

استقلال، صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا 25 فروردین (ساعت 17:30) فرصت دارد

با پیروزی مقابل الاهلی عربستان در فاصله یک بازی تا پایان مرحله گروهی، به جمع 16 تیم پایانی آسیا صعود کند.

آبی پوشان تهرانی از 4 بازی قبلی 8 امتیاز دارند و الغرافه قطر با 7 و الاهلی با 6 امتیاز در رده دوم و سوم هستند. بازی رفت با وجود برتری تیم عربستانی با پیروزی 2 بر یک استقلال به پایان رسید. در آن بازی محمد محمدی با مهار یک پنالتی و فرهاد مجیدی با زدن هر دو  گل، ستارگان استقلال بودند.

استقلال که لیگ قهرمانان فصل گذشته را با شکست مقابل الاتحاد عربستان شروع کرد، به لطف پیروزی در ریاض این بار توانست مسابقات را با روحیه بسیار خوبی  آغاز کند و پس از تساوی مقابل الجزیره امارات، مقابل تیم پرستاره الغرافه 4 امتیاز ارزشمند گرفت.

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر حالا امیدوار است که با حمایت هوادارانش در ورزشگاه آزادی، الاهلی را هم مثل الغرافه با شکست بدرقه کند؛ هرچند مرفاوی انتظار بازی سختی را برای تیمش دارد.

سرمربی استقلال در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی گفت: « الاهلی تیمی خوب، باکیفیت و یکی از تیم‌های خوب این گروه است و بازی دشواری داریم. هر دو تیم از شانس‌های صعود به مرحله بعد هستند و به همین دلیل برای کسب پیروزی به میدان می‌روند. اما با توجه به استفاده از امتیاز میزبانی، تلاش می‌کنیم با حمایت تماشاگران‌مان به 3امتیاز بازی برسیم.»

او درباره وضعیت تیمش گفت: استقلال در شرایط خوبی به سر می‌برد. پس از بازی با صبا استراحت کاملی به بازیکنان دادیم و تمرینات را از چهارشنبه هفته پیش شروع کردیم. زمان زیادی صرف تجزیه و تحلیل این بازی و شناسایی نقاط ضعف و قوت کردیم. به خوبی تمرین کرده‌ایم و امیدواریم این روند برای بازی هم ادامه داشته باشد.

مجتبی جباری، بازیکن همیشه مصدوم استقلال که به تازگی به تمرینات تیم برگشته، گفته بود که دوست دارد در بازی امروز بازی کند ولی مرفاوی چنین نظری ندارد: بیژن کوشکی و جباری در تمرینات آمادگی خوبی داشتند، اما شرایط تمرین با مسابقه یکسان نیست که ما بتوانیم از آنها حتما در بازی استفاده کنیم.

طبیعی است که هر بازیکنی دوست دارد در هر شرایطی برای تیمش بازی کند، اما کادر فنی است که تصمیم می‌گیرد از بازیکنانش چگونه استفاده کند. امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم از ایشان استفاده کنیم.

مرفاوی درباره‌ شرایط صعود استقلال گفت: ما این شانس را داریم که به مرحله بعد صعود کنیم، این شانس دست ماست و باید به خوبی از آن استفاده کنیم. فعلا به حریف مرحله بعد فکر نمی‌کنیم و ابتدا به‌دنبال کسب پیروزی در بازی‌های باقیمانده مرحله مقدماتی هستیم و امیدواریم بتوانیم به‌عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شویم.

الاهلی برای این بازی 5 مدافعش را در اختیار ندارد که برای خط حمله استقلال خبر خوبی به شمار می‌رود. محمد مسعد، ولید عبدربه، ابراهیم هزازی و منصور الحربی مدافعان سرشناس عربستانی در بازی با استقلال به‌دلیل محرومیت به میدان نمی‌روند.

محمود معاذ هم با مصدومیت در جام پادشاهی به جمع غایبان خط دفاع الاهلی پیوسته. سرجیو فاریاس، سرمربی الاهلی در تمرینات اخیر 2بازیکن خط میانی را در دفاع به کار گرفته و مجبور است ترکیب جدیدی را مقابل استقلال آزمایش کند.

حتی گفته می‌شود ممکن است الاهلی با دفاع 3 نفره برابر استقلال بازی کند، چون با توجه به غیبت 5مدافع امکان شکل‌گیری خط دفاعی 4نفره در این مسابقه وجود ندارد.

فاریاس در این باره گفت: بازی سختی مقابل استقلال در پیش داریم. 4 بازیکن تیم الاهلی محروم هستند، اما یک تیم واقعی همیشه باید آماده باشد و یک بازیکن محروم و مصدوم نباید عملکرد تیم را تحت‌تأثیر قرار دهد. ما سعی می‌کنیم سطح مان را حفظ کنیم و بازی خوبی مقابل استقلال انجام دهیم.

فاریاس اضافه کرد: در بازی رفت مقابل استقلال فرصت‌های زیادی، از جمله یک پنالتی را از دست دادیم. از زمان بازی رفت بازی‌های زیادی را در این رقابت‌ها انجام دادیم. بازیکنان ما نیز در 2بازی قبل تجربیات بیشتری کسب کردند و آماده‌تر هستند.

استقلال هم تیم خوبی است و ارتباط خوبی بین مهاجمان، مدافعان و خط میانی این تیم برقرار است. استقلال در این فصل کارگروهی خوبی داشته است. من برای هر سه تیم الغرافه، استقلال و الاهلی شانس صعود قائل هستم، چون امتیازات در این گروه بسیار نزدیک است.

فرهاد مجیدی، کاپیتان استقلال که با 4 گل زده، دومین گلزن برتر تورنمنت است، پس از رفع مصدومیت به ترکیب اصلی بر می‌گردد. او درباره بازی امروز گفت: بازیکنان ما در آمادگی بالایی قرار دارند و امیدوارم با حمایت تماشاگران بتوانیم این بازی را با پیروزی به پایان برسانیم.

الاهلی هم یکی از تیم‌هایی است که برای صعود به مرحله بعد شانس دارد و به همین خاطر در تهران به فکر کسب 3امتیاز است. این احتمال هم وجود دارد که آنها برای کسب 3امتیاز این دیدار، انتحاری بازی کنند که این کار ما را سخت خواهد کرد. مجیدی درباره رقابت برای آقای گلی هم گفت: هر مهاجمی آرزوی کسب چنین عنوانی را دارد اما برای من مهم موفقیت استقلال است و آقای گلی در اولویت بعدی است.

با توجه به بازگشت مجیدی و آمادگی برهانی، استقلال احتمالا با 2 مهاجم بازی می‌کند و در این‌صورت سید صالحی روی نیمکت می‌نشیند. در دیگر بازی این گروه، الغرافه میزبان الجزیره یک امتیازی است و مثل بازی رفت به‌دنبال 3 امتیاز است تا همچنان به سرگروهی امیدوار باشد.

الوحده- ذوب آهن

ذوب آهن که با نتایج بسیار خوبش، پدیده این فصل لیگ قهرمانان است، درصورت پیروزی در زمین الوحده (ساعت20:05) به جمع 16 تیم پایانی صعود می‌کند و درصورتی که الاتحاد نتواند بنیادکار را شکست بدهد، سرگروهی اصفهانی‌ها هم قطعی خواهد شد.

ذوب آهن برای بازی مقابل حریف اماراتی‌اش، سینا عشوری و محمد حسینی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد، ‌ ولی به‌نظر نمی‌رسد ابراهیم‌زاده مشکلی برای پر کردن جای خالی این دو بازیکن داشته باشد.

الوحده با وجود صدرنشینی در لیگ امارات، در آسیا نتایج بسیار ضعیفی گرفته و با 4 شکست هیچ امیدی برای صعود ندارد. با وجود این مدافعان ذوب‌آهن باید مراقب فرناندو بایانو، مهاجم مشهور برزیلی و اسماعیل مطر، ملی‌پوش اماراتی باشند.

بازی رفت در فولادشهر با برتری یک بر صفر ذوب آهن به پایان رسید که کاسترو زننده تک گل بازی بود.در دیگر بازی این گروه، 2 تیم مدعی الاتحاد عربستان و بنیادکار در جده بازی می‌کنند که می‌تواند منجر به خداحافظی یکی از آنها شود.

بنیادکار که در بازی اول توانست الاتحاد را با 3 گل شکست دهد، در بازی‌های بعدی نتایج خوبی نگرفت و پس از 2 شکست متوالی مقابل ذوب آهن با 6 امتیاز در رده سوم است. اسکولاری برای این بازی دشوار که شکست در آن به معنی حذف خواهد بود، ریوالدو را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

الاتحاد که با7 امتیاز در رده دوم گروه است، به‌دنبال پیروزی در این بازی است تا سرنوشت صعودش به بازی روز پایانی در فولادشهر کشیده نشود.

کد خبر 105039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز