سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره بازرسی و کشف کالاهای قاچاق استان تهران درباره جزئیات قاچاق کالاها در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در میان کالاها و ابزار حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات، رایانه و لوازم جانبی مرتبط با آن بیشترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.

احمد عبداللهی نژاد در گفتگو با مهر با بیان اینکه در میان کالاهای قاچاقی که روانه بازار       می شوند کالاهای مخابراتی درصد کمی را به خود اختصاص می دهند گفت: بیشتر کالاهای قاچاق حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجود در بازار ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور می شوند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی کالاهای قاچاق حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات موجود در بازار تهران به راحتی امکان پذیر نیست ادامه داد: در صورت شناسایی کالاهای قاچاق توسط شهروندان آنها می توانند با تماس به شماره 124موارد لازم را اطلاع دهند تا پس از تشکیل پرونده بررسی ها و اقدامات لازم برای کشف و شناسایی این کالاها توسط اداره بازرسی و کشف کالاهای قاچاق انجام شود.

هم اکنون هویت بسیاری از کالاهای موجود در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از جمله گوشی تلفن همراه، سخت افزار و نرم افزار مشخص نیست و اغلب این کالاها چینی هستند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس بدون گارانتی وارد کشور می شوند که این مسئله پایمال شدن حقوق مصرف کنندگان را در بر دارد.

چین با قاچاق 410 هزار قطعه کامپیوتر و لوازم جانبی تقلبی توقیف شده در صدر لیست قاچاقچیان این اقلام است.

کد خبر 104976

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز