گروه اقتصادی: عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از مطرح شدن طرح یک فوریتی تعدادی از نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در جلسه علنی روز سه‌شنبه خبر داد.

درحالی‌که کمیته مشترک دولت و مجلس در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها پیشنهادهایی برای تامین نظر دولت بدون ارائه طرح اصلاحی قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ارائه کرده بود اما گزارش‌‌‌ها حاکی از آن است که دولت با پیشنهادهای این کمیته مخالفت کرده است.

به همین دلیل طرحی از سوی نمایندگان حامی دولت برای اصلاح قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها تهیه شده که قرار است امروز در صحن علنی مجلس مطرح شود. طبق این طرح، سقف درآمد هدفمند‌کردن یارانه‌ها در سال اول اجرای آن از 20هزار میلیارد تومان فعلی به 35هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. 

جهانبخش محبی‌نیا، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: طرح یک فوریتی اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تقدیم هیأت رئیسه شده است و ساعت 9 امروز بین نمایندگان توزیع و در ساعت 10 در صحن علنی مطرح خواهد شد. وی افزود: براساس این طرح و درصورت موافقت مجلس، درآمد دولت از محل هدفمند‌کردن یارانه‌ها 35 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

کمیته مشترک دولت و مجلس، روز شنبه پیشنهاد داده بود که بدون نیاز به اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دولت می‌تواند با کسب 20هزار میلیارد تومان در 7 تا 9ماه به جای 12ماه سال و بدون پرداخت مالیات و عوارض به هدف خود برسد. نظر دولت از ابتدا این بود که برای کل سال‌جاری 40هزار میلیارد تومان از این محل درآمد کسب کند. درصورت تصویب طرح اصلاحی، اجرای 35هزار میلیارد تومان در ماه‌های باقیمانده سال، همان اثر 40هزار میلیارد تومانی را خواهد داشت.

کد خبر 104917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز