دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عینک الکترونیکی که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از آن فیلم‌های سه‌بعدی را برروی دستگاه‌های قابل حمل مشاهده کنند، از سوی اپل طراحی شد

به گزارش ایسنا، این غول رایانه که سازنده آی‌پاد، آیفون و دستگاه جدید آی‌پد است، اعلام کرده قصد دارد دستگاه جدیدی بسازد که برای کاربران نوعی از تجربه مشاهده فیلم سه‌بعدی را به ارمغان می‌آورد که در حال حاضر تنها در سینماهای مجهز به تجهیزات نمایش سه‌بعدی امکان‌پذیر است.

این دستگاه که همانند عینک به چشم‌زده می‌شود ازسوی علاقه‌مندان فن‌آوری به اسم مستعار iSpecs نامیده شده است؛ طرح ساخت این دستگاه از تقاضای ثبت امتیاز انحصاری کشف شد که ماه جاری از سوی اپل انتشار یافت. این سند نشان می‌دهد چگونه کاربران می‌توانند آی‌پاد یا آیفون را که در آن فیلم نمایش داده می‌شود با این دستگاه همگام کنند.

لنزهای هوشمند ویژه‌ای در iSpecs به‌کار رفته که تصاویر را از صفحه می‌تابانند تا به راحتی از سوی کاربر مشاهده شود. این لنزها می‌توانند تصاویر را در دو فریم مختلف جدا کنند که یکی برای چشم راست و دیگری برای چشم چپ خواهد بود تا به این ترتیب تصویر مشاهده شده فرد از زاویه اندکی متفاوت باشد و تصویر برجسته‌ای تولید شود که تجربه مشاهده فیلم به شکل سه‌بعدی را ایجاد می‌کند.

این دستگاه همچنین به دوربینی مجهز است که ویدیوی جهان خارج را از یک صفحه کوچک‌تر در شیشه‌های این دستگاه پخش می‌کند. در صورتیکه کسی بخواهد به کاربر نزدیک شود یا توجه وی را جلب کند، این مسئله توسط حسگرهای مادون قرمز تشخیص داده می‌شود و ویدیوی پخش شده با ظاهر شدن در داخل شیشه دستگاه به دارنده آن امکان می‌دهد دریابد در اطرافش چه می‌گذرد.

طبق توضیحات امتیاز انحصاری این فن‌آوری، تصاویر مشاهده شده با استفاده از این دستگاه معادل تصاویر کیفیت بالا بوده و با افکت سه بعدی یا بدون آن همراه خواهد بود. همچنین این دستگاه با حرکت‌های سر مانند تکان دادن آن قابل کنترل بوده و هدفون‌هایی در آن جای گرفته‌اند تا صدا را فراهم کنند.

کد خبر 104858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز