مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران موزه تخصصی زنان راه‌اندازی می‌شود

در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که دیروز برگزار شد کلیات طرح تاسیس موزه تخصصی زنان به تصویب رسید.به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران،  طرح تاسیس موزه تخصصی زنان از سوی کمیسیون فرهنگی،  اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران ارائه و در آن بر ضرورت نگاه ملی به این موضوع تاکید شد.

معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران در دفاع از این طرح گفت: متأسفانه در حوزه شناخت و اهمیت نقش زنان با توجه به نقش‌آفرینی زنان ایرانی در جامعه خلأ وجود دارد. وی با اشاره به اینکه هیچ جایگاه و شرایطی وجود ندارد که دستاوردهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، هنری و ورزشی زنان به واسطه آن نشان داده شود، گفت: هدف از ایجاد یک موزه تخصصی برای زن ایرانی، ترسیم کردن نماد فعالیت‌های این گروه از افراد جامعه است.

خسرو دانشجو سخنگوی شورا با اعلام اینکه شهرداری تهران بارها در مورد موضوعات ملی همچون نمایشگاه کتاب و موزه دفاع مقدس وارد شده است در دفاع از این طرح گفت: این موضوع در ایران بسیار حساس است، چرا که از سوی جامعه بین‌الملل دچار هجمه تبلیغاتی از بابت رعایت حقوق زنان در جامعه وجایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران هستیم.

ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نیز در این باره گفت: ایجاد موزه تخصصی زنان پیشنهاد خوبی است چرا که فقدان چنین مرکزی در کشور احساس می‌شود، حتی می‌توان چنین مراکزی را علاوه بر نگاه در سطح ملی به‌صورت تخصصی در شهرها ایجاد کرد.
پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا هم ضمن تاکید بر ایجاد چنین فضایی برای زن ایرانی گفت: باید از زن مسلمان ایرانی تعریف صحیحی صورت گیرد که ایجاد موزه می‌تواند یکی از مصادیق این تعریف باشد.

وی افزود: از آنجایی که مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری نیز در حال بررسی چنین طرحی است، بنابراین پیشنهاد می‌کنم که در این طرح با مراکز دیگر که می‌توانند در این زمینه ما را کمک کنند، جلسه‌ای مشترک گذاشته شود تا بتوانیم از تمام منابع موجود در کشور استفاده کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز گفت: موزه دفاع مقدس یا موزه کتاب مباحثی است که در شهرهای دیگر نیز وجود دارد ولی ایجاد موزه زنان مثل ایجاد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که در اعضای کمیته تصمیم‌گیری این طرح باید از نماینده مقام معظم رهبری نیز استفاده شود تا هر گروه و افرادی که در راس تصمیم‌گیری برای این مرکز قرار گرفتند، نتوانند اعمال نظر شخصی یا گروهی کنند.

بنا براین گزارش،  اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کلیات ایجاد موزه تخصصی زنان موافقت کردند و درنهایت مقرر شد طی 2 هفته، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نشستی مشترک با مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری داشته باشد تا جزئیات طرح تهیه و در نهایت جهت تصویب نهایی به شورای شهر ارائه شود. در ادامه جلسه همچنین بررسی لایحه «ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر تهران» به 2 هفته دیگر موکول شد.

رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا‌ در این باره گفت: طی بررسی‌های به‌عمل آمده و نشست مشترکی که شهرداری تهران با مسئولان شرکت‌های مخابراتی ایرانسل، همراه اول و تالیا داشته، قرار است «طرح جامع و ساماندهی نصب تاسیسات مخابراتی» تهیه و تدوین و جهت تصویب به شورای شهر ارائه شود. وی گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز به زمان است.

ابتکاربه‌عنوان رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر، ضمن ابراز نگرانی از غیراستاندارد بودن نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در منازل اشخاص و سطح شهر گفت: متأسفانه استانداردها در نصب این آنتن‌ها رعایت نمی‌شود، شعاع مجاز این آنتن‌ها رعایت نمی‌شود و اغلب این آنتن‌ها با منزل افراد فاصله‌ای کمتر از یک متر دارد.

چمران نیز در این خصوص تاکید کرد: در تهیه طرح جامع ساماندهی نصب دکل‌ها و آنتن‌ها باید تمامی موازین تخصصی و سلامت جامعه رعایت شود.

کد خبر 104853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز