یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس جدیدترین آمار منابع بیمارستانی از شمار کشته‌شدگان درگیری‌های روز گذشته سرخ‌پوشان و نظامیان تایلند، 19 نفر کشته و بیش از 800 تن دیگر زخمی شده‌اند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بانکوک، بر پایه این گزارش، در میان کشته شدگان اجساد 14 نفر از مخالفان دولت، 4 نظامی و یک فیلمبردار ژاپنی مشاهده می‌شود که برای خبرگزاری رویترز فعالیت می‌کرد.

پس از یک ماه از آغاز درگیری‌های گسترده مخالفان دولت با نظامیان تایلند، روز گذشته را می‌توان خونین‌ترین روز توصیف کرد که از درگیری‌های سال 1992 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

بیشتر درگیری‌های روز گذشته در منطقه توریستی شهر بانکوک روی داد و پس از درگیری‌های چند ساعته که تا پاسی از شب نیز ادامه داشت، سرانجام سرخ پوشان موفق شدند نیروهای دولتی را از مواضع خود عقب برانند.

خشونت های روز گذشته تایلند در حالیست که پیشتر سرهنگ سانسم کائه کام نرد سخنگوی ارتش تایلند از افزایش شمار نظامیان برای رویارویی با مخالفان دولت خبر داده بود.

وی گفته بود: علاوه بر نیروهای قبلی و به منظور مقابله با مخالفان دولت، 2 هزار و هشتاد نیروی ارتش و 31 هزار 200 نیروی پلیس تازه نفس به خیابان های بانکوک اعزام شده اند.

وی بخش عظیم ماموریت این نیروها را رویارویی با مخالفان دولت و همچنین استقرار در اطراف و ورودی های شهر بانکوک اعلام و خاطر نشان کرد، در حال حاضر بیش از 80 هزار نیروی نظامی امنیت شهر بانکوک را در اختیار دارند.

مخالفان دولت تایلند که خواستار استعفای آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر این کشور هستند، دور جدید راهپیمایی‌های اعتراض آمیز خود را همزمان با برگزاری نشست اتحادیه بین المجالس در بانکوک آغاز کرده اند.

مخالفان دولت تایلند از نخست وزیر این کشور خواسته‌اند تا با انحلال مجلس و کناره‌گیری خود، شرایط را برای برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه فراهم کند.

نخست‌وزیر تایلند نیز پیش از این اعلام کرده بود که تسلیم خواسته‌های تظاهرکنندگان نخواهد شد، و پارلمان این کشور را نیز منحل نخواهد کرد.

مخالفان دولت تایلند که به نشانه حمایت از مردم فقیر و حاشیه‌نشین شهرهای این کشور لباس سرخ به تن دارند، از تاکسین شیناواترا نخست وزیر پیشین این کشور و سیاست‌های پوپولیستی وی حمایت می‌کنند و خواستار بازگشت او به قدرت هستند.

در مقابل سرخ پوشان، زرد پوشان قرار دارند که همواره خواستار برقراری دولت کنونی بوده و از آن حمایت کرده‌اند

کد خبر 104825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز