یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: روشنایی‌ خانه‌ها، طیف گسترده‌ای دارد. معمولا در اتاق‌های مختلف، نورپردازی مختلف است و در هر اتاق بیش از یک نوع روشنایی وجود دارد.

به عنوان نمونه، تعداد روشنایی‌های سرویس‌های بهداشتی با اتاق‌خواب متفاوت است و در بیش‌تر اتاق‌ها بیش از یک روشنایی مثلا چند دیوارکوب و یک یا چند چراغ دیده می‌شود.

وجود روشنایی‌های مختلف در یک اتاق به معنی روشن کردن همزمان همه آن‌ها و دریافت قبض برق آن چنانی نیست بلکه منظور امکان استفاده از نور مناسب در زمان‌های مختلف است. مثلا در اتاق‌پذیرایی هنگام انجام کار روی یک پروژه یا هنگام انجام تکالیف توسط بچه‌ها می‌توان از روشنایی اصلی ولی در شب یا زمان گذراندن با میهمانان از نور دیوارکوب استفاده کرد.

تنوع روشنایی‌ها امروزه بسیار زیاد و شامل روشنایی‌های چندتایی، روشنایی مخصوص سرویس‌بهداشتی، سقفی، لوسترهای جدید، کریستالی، فانتزی و تزیینی، آباژور، چراغ‌های رومیزی، روشنایی مخصوص محیط بیرون از خانه، چراغ‌های کفی با نور رو به بالا و بالاخره دیوارکوب است.

خطوط ظریف و طرح‌های بدیع روشنایی‌های جدید در اکثر خانه‌های امروزی دیده شده و در بیش‌تر آپارتمان‌های کوچک و حتی بزرگ مورد استقبال قرار گرفته است، امکان تهیه آن‌ها با بودجه محدود هم وجود دارد.

روشنایی‌ها در دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند. به راحتی با قرار دادن یک آباژور رومیزی و هماهنگی آن با سایر وسایل و مبلمان، می‌توانید تغییر قابل‌توجهی در فضای خانه ایجاد کنید و آن‌جا را مرکز توجه قرار دهید. [فضای خانه را با نورپردازی مناسب تغییر دهید]

روشنایی‌های جدید کاربردها و تنوع بسیاری دارند. اگر در گذشته تنها از یک نور سقفی برای روشنایی اتاق استفاده می‌شد، امروزه می‌توان از 7 روشنایی مختلف در رنگ‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های مختلف و جذاب در یک اتاق استفاده کرد و به‌راحتی از طریق آن توجه را از چیزهای غیرضروری به چیزهای مهم معطوف کرد.

homes-interior.com

کد خبر 104794

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز