فرمانده پلیس راه کشور گفت: با توجه به فراوانی تصادفات در سال‌جاری، 9/65 درصد تصادفات نوروزی مربوط به‌خودروهای سواری و وانت بود و علت اصلی این تصادفات ایمنی پایین آنها بود.

سردار محسن بیگی اظهار داشت: در حال حاضر صورت مسئله بالا بودن میزان تصادفات در کشور برای همه روشن است. از طرفی ایمنی خودروها پایین است و از طرف دیگر جاده‌ها اشکالات فنی دارند و همچنین عامل انسانی در بروز این تصادفات نیز نقش پررنگی دارد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه قوانین ترافیکی فعلی در کشور کارآمد و اثربخش نیست بر لزوم بازنگری مقررات ترافیکی  تاکید کرد و از نمایندگان مجلس خواست تا هرچه سریع‌تر لایحه پیشنهادی پلیس درخصوص افزایش جرایم رانندگی را به تصویب رسانند.

سردار بیگی در همایش «جامعه ایمن، رانندگی ایمن»، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با داشتن وظیفه پیشگیری از وقوع حوادث، در جنبه‌های مدیریتی و نظارتی با تمامی توان در عرصه حاضر خواهد بود تا زیرساخت‌های ایجاد شده توسط نهادهای ذیربط دولتی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند.

وی تاکید کرد: برخورد قاطع با متخلفان حرفه‌ای رانندگی در دستور کار پلیس قرار گرفته است تا با استفاده از فناوری‌های نوین نظارت بر ترافیک، افراد خاطی شناسایی شوند و برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

سردار بیگی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌ویژه در تعطیلات نوروزی سال 89 شاهد رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بودیم، اظهار کرد: به‌طور کلی در برنامه سوم توسعه، میانگین رشد تلفات جاده‌ای 3/11 درصد بود که این رقم در برنامه چهارم توسعه به میانگین 5/2 درصد رشد رسید و حدود 9 درصد کاهش رشدداشت.

حرکت بین خطوط اولویت پلیس در سال89

از سوی دیگر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: کنترل حرکت بین خطوط حین رانندگی جزء اقدامات جدی پلیس است که با استفاده از اقدامات بازدارنده و فرهنگ‌سازی دنبال می‌شود.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با فارس گفت: حرکت بین خطوط حین رانندگی یکی از مسائلی است که علاوه بر انضباط بخشی در رانندگی و کاهش تصادفات موجب آرامش رانندگان هم می‌شود.

وی اظهار داشت: برای این منظور از اقدامات بازدارنده استفاده خواهیم کرد و دوربین‌های کنترل ترافیک نیز در این زمینه به کمک پلیس خواهند آمد.سردار مومنی افزود: تمرکز کاری پلیس راهور فرهنگ‌سازی است، به‌طوری‌که نتایج این فرهنگ‌سازی در سفرهای نوروزی امسال تأثیر خود را نشان داد که نتیجه آن کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن است.

کد خبر 104640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز