همشهری آنلاین: شورای ارتباطات به منظور تصمیم گیری در حوزه روابط عمومی‌های سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و ترابری با نظارت مقام عالی وزارت تشکیل می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، حمید بهبهانی که در دهمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی ها با حضور معاونان، رؤسا و مدیران روابط عمومی سازمانها و شرکتهای تابعه وزارتخانه سخن می گفت، با اشاره به اینکه روابط عمومی مغز و قلب یک سازمان است، بیان داشت: مدیران روابط عمومی باید به صورت گروهی و هماهنگ عمل کنند و از تکروی بپرهیزند. زیرا که قوت در کار دسته جمعی و روی هم گذاشتن توان ها است و خردجمعی تاثیر گذار تر از قدرت و ثروت است.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی از مشکل ترین کارهاست، تاکید کرد: روابط عمومی ها با روح و روان مردم سروکار دارند و باید با ظرافت عمل کنند و با مدیران، کارکنان و مردم تعامل داشته باشند.

وزیر راه و ترابری گفت: شورای عالی ارتباطات به صورت دایمی تشکیل و در مورد فعالیت و برنامه های تمامی زیر مجموعه ها تصمیم گیری و بودجه لازم را تامین کند و معاونان و رؤسای سازمانها و شرکتهای تابعه وزارتخانه باید مصوبات شورا را اجرا نمایند.

وی ادامه داد: این شورای عالی باید مرجع اطلاع رسانی و آمار صحیح در مورد عملکرد وزارتخانه باشد و همه اخبار و اطلاعات با تائید این شورا به رسانه ها داده شود و فردی از مدیران روابط عمومی حق تخطی از تصمیمات گرفته شده را ندارد.

بهبهانی ابراز داشت: فعالیت های اطلاع رسانی و تبلیغاتی کلیه سازمانها و شرکتهای تابعه وزارتخانه باید با محوریت وزارت راه و ترابری انجام گیرد.

وی افزود: برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شورای عالی ارتباطات مصوب شود و کارها باید به صورت زیربنایی انجام پذیرد.

وزیر راه و ترابری با تاکید بر این که از نظر من روابط عمومی بالاترین و مهمترین قسمت وزارتخانه سازمانها و شرکتهای تابعه است، تصریح کرد: روابط عمومی ها با عملکرد حرفه ای و با ارسال اطلاعات درست و منطقی می توانند عملکرد وزارتخانه را به طور شفاف اطلاع رسانی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار انتشار و توزیع نشریه بنابر سلایق مخاطبان و نوع سفر شد و توضیح داد: به طور مثال در داخل اتوبوس نمی توان نشریات و روزنامه های با قطع بزرگ را مطالعه کرد اما می توان با توزیع نشریات کوچک و کم حجم اطلاع رسانی کرد پس می توان با انتشار سنجیده مطالب در قالب مناسب رضایت مسافرین را جلب کرد.

در ابتدای این جلسه سید قاسم بی نیاز مدیر کل روابط عمومی ستاد وزارتخانه تاکید کرد: جایگاه روابط عمومی در وزارت راه و ترابری باید ارتقاء یابد تا جایگاه روابط عمومی در درون وزارتخانه نهادینه شود و روابط عمومی بتواند افکار عمومی را کنترل کند.

وی با اشاره به برگزاری 9 جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی ها در سال گذشته بیان داشت: جایگاه روابط عمومی در برخی از زیر مجموعه های وزارت راه و ترابری نهادینه نشده است و باید به بحث افکار سنجی، ایجاد مرکز پاسخگویی، کم کردن بروکراسی اداری مصوب شدن برنامه ها، اختصاص بودجه مناسب و متناسب با فعالیتها، تربیت نیرهای تاثیرگذار و هماهنگی بیشتر زیر مجموعه های وزارتخانه، توجه جدی شود.

در ادامه این جلسه هریک از معاونان، رؤسای سازمانها و شرکتهای تابعه و مدیران روابط عمومی ها به ارائه نظر در خصوص دغدغه ها، مشکلات و درخواست ها از روابط عمومی ها پرداختند.

کد خبر 104569

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز