مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعدادی از خودروسازان جهانی به تازگی در مدل‌های برتر خود سامانه تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی از طریق دوربین را نصب کرده‌اند که به راننده هشدارهای لازم را می‌دهد.

خبرگزاری آلمان از هامبورگ گزارش داد، "ب ام و" یکی از نخستین خودروسازهایی است که این سامانه را در سری - 7 جدید خود جای داده و شامل گزینه دید در شب هم هست.

اوپل نیز یک سامانه مشابه را در Insignia نصب کرده و مرسدس هم این گزینه را برای کلاس S و E خود ارایه داده است.

بسیاری از نقشه‌ها در سامانه‌های راهبری فقط حدود دو سوم محدودیت‌های سرعت در جاده‌ها را ذخیره کرده‌اند و شامل محدودیت سرعت در جاده‌های جدید نیستند.

معمولا یک دوربین کوچک قرار گرفته در پشت آینه جلو، همه نشانه‌های راهنمایی و رانندگی پیش رو را رصد و این داده‌ها را به سامانه رایانه‌ای خودرو منتقل می‌کند.

خودروسازان آزمایش‌هایی موفقی را بر روی سامانه‌هایی داشته‌اند که به صورت خودکار سرعت خودرو را در صورت تجاوز از محدودیت سرعت کم می‌کند، اما می‌گویند در حال حاضر این سامانه فقط هشدارهای بصری را برای راننده ارسال می‌کند.

همه سامانه‌های کنونی نشانه‌های راهنمایی و رانندگی را در کشورهایی تشخیص می‌دهند که کنوانسیون وین را امضا کرده باشند. در این کنوانسیون آمده است که محدودیت‌های سرعت باید در یک حلقه قرمز به دور عدد به نمایش گذاشته شود.

کد خبر 104537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز