همشهری آنلاین: مرحله استانی مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، ابتهال و اذان سازمان اوقاف و امور خیریه در دو بخش آقایان و بانوان تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

«فاطمه خانی‌‌زاده» مسئول برگزاری مسابقات قرآن بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اعلام این خبر گفت: مرحله استانی مسابقات هم‌خوانی قرآن کریم، مدیحه‌سرایی، ابتهال و اذان سازمان اوقاف و امور خیریه تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و با موافقت مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و مشخص شدن زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی به استان‌‌های سراسر کشور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا آخر هفته جاری موضوعاتی که متسابقان بر اساس آن باید در رقابت‌های مدیحه‌سرایی و تواشیح شرکت کنند، مشخص می‌شود که برای حضور گروه‌های تواشیح شرایط خاصی از جمله شرایط سنی را در نظر نگرفته‌ایم و تنها شرط حضور در مرحله کشوری، شرکت در مرحله استانی است.

مسئول برگزاری مسابقات قرآن بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: گروه‌های برتر هر استان که حد نصاب امتیاز را دریافت کنند، مجوز حضور در این رقابت‌ها را خواهند داشت و همانند دوره‌های قبل تعداد گروه‌های راه‌یافته از هر استان به مرحله کشوری، بستگی به تعداد گروه‌های حاضر در مرحله استانی دارد.

خانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که سومین دوره مسابقات سراسری هم‌خوانی قرآن کریم، مدیحه سرایی و ابتهال بانوان کشور چه تفاوتی با دوره‌های قبل خواهد داشت؟ گفت: در دومین دوره با حضور بانوان داور مسابقات، توانستیم بخشی از نقص‌ها و کاستی‌ها را برطرف سازیم، تیم‌ داوری دوره قبل نواقص آئین‌نامه را برطرف کرد که البته چون سال گذشته این موارد بعد از مرحله استانی اعمال می‌شد، اجرای کامل نظرات داوران را برای این دوره خواهیم داشت.

وی افزود: به زودی با حضور کارشناسان قرآنی و داوران مسابقات قرآن اعم از آقایان و بانوان، جلسه‌ای در بخش مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل می‌شود تا نظرات و نقد‌های وارده به آئین‌نامه داوری مسابقات هم‌خوانی قرآن کریم، مدیحه‌سرایی، ابتهال و اذان با حضور این گروه از کارشناسان برطرف و سپس به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شود.

مسئول برگزاری مسابقات بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار شد تا توجه بیشتری به اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای حضور بانوان در این مسابقات صورت گیرد و گفت: انتظار می‌رود تا رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما و شبکه‌های مراکز استان‌ها در راستای اطلاع‌رسانی برای حضور گروه‌های بیشتری از بانوان در رقابت‌های هم‌خوانی قرآن کریم، مدیحه سرایی و ابتهال با این سازمان همکاری بیشتری را داشته باشند. 

کد خبر 104460

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز